aarryk Skrevet Februar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2011 Det kommer opp "This listing has ended".. Selger er vel tom. Eneste grunn til at jeg trenger ny, er at når jeg leser av diagnosekanal nr 17 på AC-anlegget, så viser displayet at AC-pumpa er slått av selv om jeg har den på, pga MFTS... Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2011 Du har rett, auksjonen er visst avsluttet. Vent til i morgen og se om ikke selgeren har lagt ut flere for salg. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 H E R er sensoren til under 200,- :) Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Ja, men de forlanger nesten $30 i frakt :oohh Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Lese ut feilkoder (DIGIFANT) Skru på tenning og aktiver sekvens for å lese ut feilkoder ved å laske sammen diagnoseuttak og jord som beskrevet tidligere. "Check engine" lyset / lysdioden skal begynne å blinke etter ca i 5 sekunder, les da ut kodene. Når du får feilkode 4444 eller 0000 kan tenningen slås av. Når feil er utbedret så kan feilkoder slettes på følgende måte: La tenningen være av og lask sammen jord og diagnoseuttak. Skru på tenningen og fjern lasken etter 5 sekunder og kode 4444 skal komme. Skru av tenningen og feilkoder skal være slettet. RESETTING ECU Digifant 1 ECU må resettes til referansepunkt etter forskjellige operasjoner som når; - Blå temp.sensor har vært koplet ifra med motoren i gang! - ECU har blitt skiftet - LMM er skiftet - TPS eller spjeldhus er skiftet For å resette ECU må motoren være driftsvarm og alt som trekker strøm skrudd av. Tomgangsregulatoren må fungere, det samme må lambdasonden. Stopp motoren og kople i fra veivhusventilasjonsslangen som går inn på ventilen på toppdekselet, bilde under. Plugg slangen! Start motoren og la den gå på tomgang. Kople så ifra pluggen til den blå temp.sensoren (til ECU). La motoren gå i ett minutt og sett så på igjen pluggen til blå temp.sensor. NB. Pluggen må ikke settes på om/når radiatorviften går! Stopp motoren og kople tilbake slangen til ventilen på toppdekselet. Les ut og slett alle feilkoder på normal måte. CIS-E MOTRONIC SYSTEM 1111 Control Unit Defective 1231 Transmission Speed Sensor (No Signal) 2112 Ignition Reference Sender 2113 Hall Sender 2121 Idle Switch and/or Circuit 2141 First Knock Regulator 2142 KS 1 (No Signal) 2144 KS 2 (No Signal) 2231 Idle Speed Regulation 2232 Air Flow Sensor 2312 ECT Sensor 2341 O2S 2342 O2S 2411 EGR System 4431 Idle Stabilizer and/or Circuit 4444 No Fault Registered DIGIFANT SYSTEM 1111 Control Unit Defective 4444 No Fault Registered 2141 First Knock Control Limit Exceeded 2142 Knock Sensor 2212 Throttle Potentiometer 2222 Manifold Vacuum Sensor 2232 Air Flow Potentiometer 2242 CO Potentiometer 2312 ECT Sensor 2322 IAT Sensor 2323 Air Flow Sensor Potentiometer 2341 O2S Control Limit Exceeded 2342 O2S 4411 No. 1 Cyl. Injector Defective Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg har akkurat skiftet TPS, og har en gang før koblet fra temp.sensor til ECU mens motoren var i gang... Må jeg resette ECU? Snart ett år siden jeg har lest av feilkoder.. Fant ingen da... :/ Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Jeg har akkurat skiftet TPS, og har en gang før koblet fra temp.sensor til ECU mens motoren var i gang... Må jeg resette ECU?Snart ett år siden jeg har lest av feilkoder.. Fant ingen da... :/ Du har vel K-Jet og trenger da ikke resette ECU, men TPS må stilles inn. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Du har vel K-Jet og trenger da ikke resette ECU, men TPS må stilles inn. Okey! Jeg stilte på TPS ved å vri så det klikket kom ved tomgang, men ellers har jeg ikke gjort noe annet enn å skru på spjeld-skruen så tomgangen er der den skal være... Takk for tipset med rens av tomgangsregulator... Vart bedre :) men merker at den er sliten, så blir vel en splitter ny en i senere tid. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Fant en liste med bilder over hvor man finner diagnoseuttakene på diverse biler :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Hei, Kan jeg spørre hvor ECU/Motorstyring sitter henne? fikk opp feil melding 2-2-3-2 og 1-1-1-1 når jeg feil søkte i går. LMM er grei, skulle vel bare være og gjøre rein den. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Du skriver ikke hvilken bil og motor det gjelder. Om det er en '92 A100 C4 (signaturen din) så sitter ECU under teppet mot torpedoveggen på passasjersiden. Løft opp teppet og skru av plastdekselet. Under dette finner du ECU for motor og for tenning. Om du har KE3-Jet så er LMM/MAF en mekanisk sak, pot-meter på spjeldakselen i bensinmengdefordeleren. Vises på bildet under. Kode 1111 er ikke bra. Sjekk jording til ECU og at det er god kontakt i pluggen til ECU. Ta den av og på noen ganger. Slett feilkoder og sjekk igjen. Blir det ikke bedre så trenger du sikkert en ny ECU. Kode 2232 betyr intet signal fra MAF. Sjekk plugg og ledninger til det nevnte pot-meter. Du kan også måle verdien på denne mens du forsiktig løfter litt på tallerkenen (nr. 1 på bildet over). Verdien skal da endre seg. Pluggen til pot-meteret sitter på siden av bensinmengdefordeleren mot filteret. Ikke den som er ringet rundt på bildet under, men den pluggen til venstre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Ok, ja glemmer det hele tiden. er 2.3 E AAR motor. Sitter og tenker på at jeg har jo nappet ut diverse kontakter mens motor har gått, kan dette ha tatt kvelden på ECU? (er det foresten den store eller lille boksen?) Synes bare alt dette er merkelig etter en motorvask liksom?? men bytter LMM til uka. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 ECU skal normalt tåle at du tar av kontaktene mens motoren går. ECU for motor er den store "boksen". Den andre er for tenning (banksesensor mm.). Mål motstanden i pot-meteret på LMM. Om jeg husker riktig så skal det være ca 4 kΩ totalt og skal gi ut ca 1 kΩ i grunnposisjon. Stemmer dette så sjekk plugg ved bensinmengdefordeler og plugg på ECU. Har tidligere vært ute for dårlig kontakt i plugg på ECU. Ta av og på pluggen noen ganger og alt er ok. Kople ifra batteriet når du gjør dette! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Ok, demontert LMM og gjort ren, det kan virke som det er pluggen ved bensinmengde fordeleren som er gåen. for denne er/var teipet og stripset når jeg kjøpte bilen men jeg tok det av for og gjøre det litt "penere". Hvor mye koster en sånn plugg? eller kan jeg bare bytte den ut med no kabel sko? Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Pinnene i den pluggen står så tett at jeg ikke ville hatt kabelsko her. Er da fare for kortslutning og motoren vil da oppføre seg alt annet enn slik den skal. Er det pluggen i kabelenden som er defekt eller den på bensinmengdefordeleren? Om førstnevnte så gå til nærmeste hogger og klipp den av på en bil der. Skjøt den så inn på ledningene i din bil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.