Quattro73 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Tviler på at din ECU er defekt, men i tilfelle... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2011 Output Test på KE3-Jet. Man kan aktivere "output test" på KE3-Jet ved å laske sammen diagnoseuttak / sette sikring i bensinpumpereléet før tenning slås på. Man kan da f.eks. teste differensiatrykkregulatoren, tomgangsregulatoren, kaldstartsdysen mm. Bryteren for gasspjeld lukket og gasspjeld åpent må fungere. Lask sammen / sett i sikring i diagnoseuttak og slå på tenningen. Etter 4 sekunder fjernes lasken / sikringen og lyspæren / dioden blinker ut kode 4341. 4341: Du kjører da 10 mA til differensialtrykkregulatoren når gasspjeldet er fullt åpent, og 100 mA til regualtoren når gasspjeldet er lukket. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest. 4343: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil ventilen for kullfilteret slå seg av og på. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest. 4431: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil tomgangsregualtoren sykles, altså åpne og lukke lineært. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest. 4443: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil kaldstartsventilen gå på og av i 10 sekunder. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder og du får opp kode 0000 og tenning slås av for å gå ut av 'output test mode'. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Ok.. Nå begynner jeg og bli litt lei feilsøking hehe. Funka med kabelsko på bensinmengde fordeleren. Skal ta av tomgangsregulatoren og prøve og vaske den med med ett eller annet, er denne fjærbelastet? om den sitter fast? Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Da går ting min vei ja. Renset alt som har med vakuum og gjøre alle slanger. Så la jeg merke til at Tomgangsregulatoren ga fra seg et lite klikk. Tenkte ikke noe mer over det og monterte sammen jaggu startet den ikke normalt. Så nå er det i orden. Det jeg la merke til når den går nå er at den ryker litt, det gjorde den ikke når den fusket? Hvorfor aner jeg ikke. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Ryker fra eksosen? Hvilken farge på røyken? Fjusker den på tomgang, under kjøring eller begge deler? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Den er blå hvit, når jeg kjører. Nei fusker ikke på tomgang. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 Fjusking er tegn på falskluft. Hvit røyk er vanndamp, blå røyk er forbrent olje. Ingen av delene er bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet August 27, 2011 Rapporter Share Skrevet August 27, 2011 Jeg fikk ikke til og feilsøke bilen etter bilde og si på førstesiden. Hva må til, jeg brukte ikke motstand eller diode. Men lurer på hva jeg må gjøre. Prøvde med lyspære, men funka ikke. Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Hvilken bil og årsmodell? Var vel ikke på din '99 Opel? Husk at jeg i første innlegg skrev lyspære på maks 1.2W ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Hvilken bil og årsmodell? Var vel ikke på din '99 Opel?Husk at jeg i første innlegg skrev lyspære på maks 1.2W ;) Litt gammelt innlegg, så bilen er solgt for ett halvt år siden:) men det var en a6 c4:) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Oi, beklager. Så datoen (27.08) men ikke årstallet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Oi, beklager. Så datoen (27.08) men ikke årstallet ;) Hehe:p takk uansett:) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallgeir Tjønneland Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Om noen vurderer å handle seg en håndholdt diagnosescanner så kan jeg anbefale Autel sin VAG 405. Den fungerer alltid :)Får opp feilkoder i klartekst, ikke kryptiske tallkoder som på¨de billigere modellene. Fungerer på flere bilmerker, men har spesialfunksjoner for VAG. Selges bl.a. HER. og HER. Nokon som veit om den klare å låse opp dieselvarmer som har låst seg?? (Webasto) Dette gjelder en Caddy men regne med det er likt på flere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Har hørt andre steder at låst dieselvarmer kan fikses ved å ta ut sikringen til den i ca 1 minutt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2014 Har hatt service på min 100 Turbo Quattro nå; overhala bremsesystemet, byttet clutch master- og slavesylinder samt tømt bilen totalt for bremsevæske, for så å fylle på nytt og lufte. Og når jeg da startet bilen, så lyser tegnet for slitt bremsekloss, i AutoCheck-systemet.. Se vedlegg 1. Greia er at dette er ikke koblet på, den er loop'et ved bremserøret (vedlegg 2). Kan det ha slått ut som feilkode? (Som bare er å slette..) Jeg må informere om at jeg skrudde av jordingsledningen fra karosseri til motoren for å rengjøre den, og på den satt det mange flere mindre jordingskoblinger. Kan det være dårlig kontakt på noen av dem, kanskje? Håper på litt hjelp. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.