Gå til innhold

Hvorfor bør jeg kjøpe TT?

Ranger emnet


2fast4u86

Anbefalte innlegg

"Hvorfor skal jeg like jenter med hotpants istedenfor gstreng?!"

 

Alt er subjektivt...

 

:roll: :roll:

 

Gullkorn!!

 

Tilbake til spørsmålet... Begge bilene er flotte saker, valget mitt falt dog på en TT. Det er tross alt noe helt eget ved en TT, den er jo allerede en klassiker.

 

TT'en er jo desto tyngre enn SLK (235kg for å være nøyaktig) å dette er jo kanskje noe å ta med i beregningen når det kommer til kjøreegenskaper. Jeg stortrives i min TT og må si jeg føler meg hakket mer komfortabel i TT kupeen enn i en SLK, men dette er da min objektive mening. Plassen er jo en annen ting.. nå nevner ikke du om du skal gå for TT roadster eller Coupè, men om du kjører TT coupè opp mot SLK så er det særs lite plass i en SLK i forhold til en TT Coupè. Spes om du har taket nede på din SLK. Dette er bare noen av mine synspunkter... ønsker deg lykke til med valg av bil og du er hjertelig velkommen hit i "TT-klubben" om valget blir en Audi:)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det også litt ann på hvilken TT utgave han har tenkt seg. SLK med sine 163Hk blir nok ikke knust av den tyngre 180Hk TT'en.... 225Q utgaven derimot vil nok SLK'n ha problemer med :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, spørs hvilken årsmodell SLK han vil ha da, den rundt 1999 har vell bare 135 hk, går 0 - 100 på 9,3 sek og veier 1195 kg.

 

Kjøper du nyere (og mye dyrere) 2004 modell har du 163 hk med kompressor så går den 0 - 100 på 8,3 sekunder med sine 1315 kg.

 

TT med minste motor uten chip gjør 0 - 100 på 7,4 sek. og veier 1205 kg.

 

 

Ergo, TT er kjappest uansett mot SLK200:) Og hva er det som veier så mye i nye SLK? Den er jo dritliten og drittung:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, spørs hvilken årsmodell SLK han vil ha da, den rundt 1999 har vell bare 135 hk, går 0 - 100 på 9,3 sek og veier 1195 kg.

 

Kjøper du nyere (og mye dyrere) 2004 modell har du 163 hk med kompressor så går den 0 - 100 på 8,3 sekunder med sine 1315 kg.

 

TT med minste motor uten chip gjør 0 - 100 på 7,4 sek. og veier 1205 kg.

 

 

Ergo, TT er kjappest uansett mot SLK200:) Og hva er det som veier så mye i nye SLK? Den er jo dritliten og drittung:)

 

 

Tydeligvis litt forskjellige fakta ute å går.

 

2004 modellen SLK 200 har en 4 sylindret 1.8 liters kompressormatet 163Hk og 240Nm ved 3000/o sterk motor og veier utifra mine oppslag 1.414Kg og 0-100 gjøres på 7,9.

Dette forutsatt at man velger 6 trinns manuell utgave. Velger man 5-trinns automat havner man på 0-100 8,3.

 

2000 Modellen SLK 200 har samme motor som 04 modellen (bortsett fra selvsagte endringer) Kompressormatet 163Hk og 230Nm ved 2500/o sterk motor og veier utifra mine oppslag 1195Kg. Hva med modeller før 00 vet jeg ikke, men la oss ikke håpe han går for disse :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår