Gå til innhold

Hvorfor bør jeg kjøpe TT?

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

• 3 months later...

Hei igjen folkens.

Jeg vet det er en stund siden jeg har skrevet i denne tråden nå. Dette har vært pga jobb og studier. Nå har jeg i hvert fall kommet frem til at det faktisk blir en Audi TT, og ikke en SLK. Om det blir med/uten Quattro er ikke godt å si. Uten koster jo mindre, og jeg har også hørt at den går bedre, så det er en stor sannsynlighet for at det blir denne.

Problemet jeg står ovenfor nå om dagen er dette; Jeg vurderer å importere bilen fra Tyskland, da jeg kan spare en del tusen på dette. Jeg vil i tillegg få en del ekstrautstyr for en bil der, til samme prisen som en i Norge. Men nå har det seg jo også slik at uroen ovenfor at noe kan være galt med bilen jeg evt velger å kjøpe fra Tyskland, vil oppstå. Da vil det bli problemer med frakt og service o.l. Og dette ønsker jeg jo unødig. Ikke får jeg noen spesiell god kontakt med selger heller, da min tysk ikke er verdens beste. I tillegg så vil han jo bo i et helt annet land. Kjøper jeg derimot i Norge vil jeg kunne ha en trygghetsfølelse i det jeg kjøper bilen. Kommunikasjonen vil også være betraktelig bedre :) Så det store spørsmålet er jo egentlig; Skal jeg kjøpe i Norge eller Tyskland? Hva er fordelene og ulempene, mener DERE?

I Norge så er det jo så få TT´er til salgs, og utvalget er derfor labert kontra i Tyskland. Dette legger jo en stor demper på kjøpelysten her i landet, for min del. Tenkte på en TT coupe svart eller sølv.

Siste spørsmål; Oppstår det lett problemer med disse bilene? I så fall, hva slags problemer?

Takk for alle svar folkens! Trenger litt råd og hjelp fremover nå. Tenkte jeg skulle gjøre kjøpet før nyåret er i gang.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dette med import må du føle på selv. har vært inne på tanken mange ganger med nettopp de "fallgruvene" de nevner her har stoppet meg. Nå skal det sies at de fleste jeg kjenner som har importert ikke har hatt nevneverdige mer problemer med bilene sine enn de som har kjøpt i Norge. Det er jo tross alt samme bil.

De problemene som TT er mest kjent for er; Feil med el.vinduer som ikke lukkes, Instrumenthuset klikker, Bose- anlegget klikker + sikkert noen andre småting som andre kan nevne!?

Ligger jo en god del TT'er ute på Finn.no hvertfall og dette er jo absolutt årstiden å kjøpe på med tanke på pris. Har fulgt med og ser at prisene alltid går ned noen hakk på denne tiden.

Lykke til med kjøp av en vanvittig artig bil å eie :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider