Gå til innhold

Vil ha nye topper...

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Hei det beste kjøpet er vel å bestille et par med vortec topper fra statene ca 400 dollar, du trenger et nytt innsug også.

kikk på disse linken http://www.sdpc2000.com/htm/vortec_tpi.html

http://www.chevyhiperformance.com/howto/97458/

Jeg skal sette slike på en 350 i vinter. Jeg vet om en kontainer som reiser fra statene i november mnd som det er plass i.

 

Terje

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt til å legge så mye penger i det... Trenger ikke noe grom-grom topper men noe som funker greit.. Har ganske lavkomp stempler og de toppene j har er på 76cc hvis j husker rett... Er store ventiler dah..... Blir ikke mye komp hvis j bruker det....

Men hvis noen har noen 030 stempler med litt topp så ROP UT!!! Det er oxo interessant!

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt faktisk på klubben å diskuterte dette med flate kontra kompstempler (Toppa) det ble da sakt fra flere at det ikke var å anbefalle da toppen på stemlet ligge på siden av stempelet altså ikke i senter dette medførte at eksplosjonstrykke dyttet stemlet litt sideveis og dermed ville lage mer slitasje i syliderveggene, det ville også bli større belasting på råder osv. Ikke vet jeg men det høres litt fornuftig ut. Nå er vel ikke 4000 kr. pluss frakt og moms alverden for noe av det beste som kan oppdrives blant topper så veldig mye penger da. Jewg tviler på at noen selger deg brukte 64 topper i norge for uner 2000 kr.stk. iså fall løp og kjøp.

 

terje;)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du greier det så er jo det fint, jeg har ikke tatt hjem noen deler enda og legger derfor på litt så blir jeg heller posetivt overasket:D . Hvilket frakt byrå bruker du? Har foresten en jeg kjenner som skal ta hjem en container nå i slutten av november han tar 1500 m3, da for man med en motor og litt til. Men prisen 400 dollar for disse toppene er vel billig????

terje

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største pakken hittil var platedeler fra Dick Sparado i New York.

Pakken hadde en verdi på ca 2500kr og var relativ omfangsrik ift vekt.

Mulig det blir mye dyrere når vekten øker?

 

Til og med småpakker som etpar boots og en annen gang 6 stk HALO-tennplugger resulterte i ca 10 gangen ferdig på trappa.

Har hittil brukt UPS (tror jeg de heter.)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger nå inne med høyeste bud på et sett med komplett tpi innsug på ebay, selgeren hadde en kompis som jobber på UPS, de beregnet frakten til Norge og den kom på ca. 305 dollar, jeg synes deet var veldig dyrt kanskje han ikke ønsker å selge til meg. Nå går den ihvertfall i container for 400 kr.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja klare du og finne billige høy comp (64cc) topper i norge så løp og kjøp.

 

Et sett stempel med kul er billigere.

Men som det skrived frammeronten ved antenning lager ugjevnt trykk på stemepelet på vei ned så ja de lager slitasje i cylinderen.

Men hvem bryr seg om det på en billig morro motor.

 

Skal du ha andre topper prøv Vortec fra GM de gir brutalt mye moment og effekt pr kr Dart leverer også billige Jern topper.

 

Ta no tlf til de fleste race shappene og hør på pris da vel.

 

Brukte topper er ikke verdt 2000,- da hadde jeg kjøpt nye til $400

 

Med dollar på ca 7 kan man gange med ca ti ja.

 

Noen som har plass til et sett Z06 topper hehehe.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er jo ikke akkurat billig for alu topper til Pontiac da, rundt 14 000 for paret passer ikke min lomebok. Sitter selv med motor med Høycomp stempel, skulle gjerne had et par edelbrock topper men blir jo fort dyrt da jeg i tilegg trenger noen vanlige stempel da. Forøvrig hadde det vell vært løp å kjøp stemning viss jeg kunne fått et par alu topper for 4000kr til Pontiacen.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som har en Caprice stasjonsvogn har en 350 ned i den. Han påstår at du får bedre komp med å bytte til 305-toppa:rolleyes:

Det er nå Like store ventiler på de som på pidda mi(den har forøvrig ikkje ventiler)

 

Kan det stemme?

Om han i så fall oppnår bedre komp, vil han også tape hk?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt som heter vortec/aliminium/dart etc, løp til skroten og kjøp 305 topper:D (ironisk). Dette er vel en myte, og en av de usahetene som florerer i dette miljøet. Høyere komp har med størelsen på kammra å gjøre og eller typen stempel. :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

Nå har jeg fått tak i noen mikke mus topper, da blir d litt mer komp :cool:

 

 

Spørs hvilken type Mikke mus det???

Det finnes i utgangspunktet bare en type MEN det er mange som selger de nest beste som det samme da de orginale ekte mikke mus toppene er veldig vanskelig og få tak i og får du det er de dyyyyre.

 

Derfor er det billigere, enklere og bedre og kjøpe Vortec, Dart, osv.

Hadde ikke CamaroCab et sett Voretec da?

 

Mikke mus toppene har en "flat spot" i flødet og vil derfor gi flatt spot i effekten.

 

Som vanlig trimme motor skogen er stor og tett med trær.

 

Så da er spørsmålet er da hvilke årgang er de? Størelse har ventilane? åssen ser merke på de ut?

 

De ekte og orginale har to store mikke ører.

 

Lykke til

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

 

Spørs hvilken type Mikke mus det???

Det finnes i utgangspunktet bare en type MEN det er mange som selger de nest beste som det samme da de orginale ekte mikke mus toppene er veldig vanskelig og få tak i og får du det er de dyyyyre.

 

Derfor er det billigere, enklere og bedre og kjøpe Vortec, Dart, osv.

Hadde ikke CamaroCab et sett Voretec da?

 

Mikke mus toppene har en "flat spot" i flødet og vil derfor gi flatt spot i effekten.

 

Som vanlig trimme motor skogen er stor og tett med trær.

 

Så da er spørsmålet er da hvilke årgang er de? Størelse har ventilane? åssen ser merke på de ut?

 

De ekte og orginale har to store mikke ører.

 

Lykke til

Era

 

Det er ikke den orginale typen, er ikke helt sikker selv på hvilken årgang og sånnt de er.. Men en j kjenner (som sikkert du kjenner oxo) har sjekka opp detta for meg, og de er helt greie til mitt bruk..

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår