VOLVO 1983 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hei! Lurer nå på om jeg burde velge Sandwich(Thermoblock) med eller uten Thermostat? Skal antageligvis bruke 25-Rader, blir det for mye? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Om du skal ha 25rader så anbefaler jeg deg å bruke termostat sandwitch ja, ellers kan du risikere at oljen blir for kald ved kald utetemperatur. (noe det er ganske ofte i norge;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Takker for flott svar GMV! Men er 25-Rads for stort? Hvor Montere? :P Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Kjøp med termostat, det er best, olja skal ikke være kald, men riktig arbeidstemperatur. med termostat har det ikke noe å si hvor stor kjøleren er, bare den ikke er for liten. I tilleg har det en del å si hvor den monteres. bør stå foran radiatoren slik at lufta blir sugd igjennom av vifta Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Okay :) Så funker ikke å Montere bak rillene i Original Leppa? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Kjøp med termostat, det er best, olja skal ikke være kald, men riktig arbeidstemperatur. med termostat har det ikke noe å si hvor stor kjøleren er, bare den ikke er for liten. I tilleg har det en del å si hvor den monteres. bør stå foran radiatoren slik at lufta blir sugd igjennom av vifta jeg har bil kjøler bak frontspoileren.. er det en dum plassering? har vurdert å flytte den til bak grillen.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Funker fint å sette den bak frontspoileren, er jo uansett fartsvinden som kjøler mest. Vifta er svært sjelden den går under kjøring (forutenom i svært lave hastigheter) 25raders er knall på en trimmet turbomotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Ja, for Olja blir da ikke så varm i lave hastigheter uansett, og med en så stor cooler utlignes det nok i forhold til Original 740 Kjøler!? Er jo ved hard kjøring/ Banekjøring olja blir skikkelig varm siden Turbo'en snurrer omtrent hele tiden da:P Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.