Gå til innhold

Nytt anlegg

Ranger emnet

panaquel90

Anbefalte innlegg

Hei!

Endelig går jeg fra passiv til aktiv bruker hehe:partyon: .Utsryret er i hus og så smått igang med oppsettet. Utstyret er en kicker ks350.4 forsterker og en pioner prs-dm1100m monoblokk. Disse skal drive to pioner ts-a2691 fireveis 6x9" som frontsett har jeg ett sett kicker høytalere med dele filter/løs diskant husker ikke navnet på disse. For og skape litt bass har jeg ett par med pioneer tsw101spl som skal sitte i en portet kasse. Tanken er og koble en 35 kvadrat kabel fra bateriet til en forgrening der en gren går til an kondensator på 2f og videre til forsterkerene forgrenes i en sikringsholder ( sitter også en sikringsboks ved batteriet)Er 2f stor nok kondensator? Det jeg er litt usikker på er hvor mye dette utstyret belaster bilens strømforsynig er litt usikker på hvor mye som må gjøres der. Dessuten blir det ett prosjekt på sikt og få dempet bilen slik att anlegget kommer mere til sin rett.:partyon:

Tror jeg har klart og styre unna endel feil i oppsettet takket være dette forumet.TAKK!!

Så slakt meg hvis noe er feil tenkt for anlegget er ikke ferdig montert så lettere og fikse på det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

snakker vi et nytt prosjekt med bilder og worklogg eller?

en tommelfingerregel på kondensatorer er:

0.5f på 500WRMS

1f på 1000WRMS

2f på 2000WRMS

osv:)

men som mange sier her: sats heller på nytt batteri og oppgrader kabler i motorrommet.

men siden du allerede har en kondis, så JA 2f vil holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bli desverre dårlig med log i denne omgangen, men har ett vinterprosjekt jeg kanskje skal klare og dokumentere litt mere på. Er det noen der ute som kan mene noe om strømbehovet i dette oppsettet? Må det som jeg mistenker gjøres noe med baterier/lader eller bør det holde? Selvsagr må jeg prøve litt for og se men greit og vite litt om hva man må forvente og gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider