Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hei! Som dere sikkert skjønner fra nicket mitt har jeg ikke noe corrado i gården,og heller ikke noe peiling på Vw. Har alltid hatt den bilen i tankene og nå vil jeg ha en! Lurer da på om dere hjelpe meg med noen smp.: -er det noen karroseri forskjeller i årgangene? -skal ha vr6, sikkert dumt spm men er det lader på den, eller er det kun g60 som har det? -Hva er de vanligste feilene med corrado vr6? -hvor er de mest akutelle stedene å finne rust? -hvordan er bilen generelt å kjøre? -dyre deler? og hva må oftest byttes? På forhånd takk fra en forhåpentligvis snart eier av corrado!:eddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hei Bmw Mpower! Gleder oss å se flere som er interessert i disse skapningene som ble produsert på slutten av 80-tallet og utover 90. Disse ble levert i mange utgaver, både utsyrsmessig og motormessig. flere titalls farger og interiørutgaver. Denne VR6-utgaven var den dyreste og beste utgaven vil mange si. Utseendemessig er VR6 levert med høyere panser, annen grill, org med BBS felger, 5 bolts nav, større bremser og litt til. Slitasje? Vel... VW har bestandig slitt med typisk opphengsdeler og tilbehør. Opphengskuler blir jo fort slitt på disse. I og med at dette er en framhjulstrekker, så må den ha fremre drivledd. Dette betyr mansjetter. Hjullagre blir jo slitt på disse og, men fremre hjullagre har bestandig vært solid på disse. Elektronikk er en selvfølge å gå igjennom. Se på lakk. Rundt hjulbuer er det som oftest litt slitasje på lakken. Bærebruer, fram og bak. Bakluke, sjekk innom dekslet, rundt 3.Bremselys og skiltlys. Ellers er dette en grei bil, fornøyd selv. Lykke til! Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Vil bare legge til at Corrado er galvanisert. Generelt meget lite rust, men er det gamle skader der galvaniseringen er slipt bort, kan det oppstå rust. Av erfaring bør du sjekke fremkant på kanaler, mot skjerm. Har selv reparert store rustskader der på to biler. Karosserideler koster litt mere enn Golf-deler, men slitedeler ellers som oppheng og ledd er forholdsvis rimelig, da slike deler finnes på andre Vw modeller som Passat og Golf, og ikke er laget spesiellt til Corrado. Kjøreegenskapene til Corrado er utmerket, og ikke minst kjøreopplevelsen er helt konge. Dersom du går for VR6, som kan være vanskelig å finne mange av i Norge, så sjekk at registerstrammere og registerkjede er byttet. 2,9 VR6 som kom i Corrado mener jeg har den nye type topp, som er forbedret med tanke på korrosjon i kjølekanaler, da dette var et problem på tidligere modeller. Lykke til Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Takk for kjappe svar! Det høres bra ut. Da er det bare å lagt gamlebilen ut for salg og håpe. Er vel ikke lønnsomt å importere fra tyskland? Stemmer det at det er kun 12hk forskjell i de motorene? Er draget på dem så velig ulikt da? Har lyst på vr6'n men den g-laderen frister litt...hvordan er g60 å trimme i forhold til vr6?:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 sjekket litt på nettet ang. import...på tyskland.org kom en g60 på over 50.000, mens på toll.no kom den på bare 32.000! hmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 æsj nå har jeg surra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 G60 = 160HK VR6 2.8l = 174hK VR6 2.9l = 190HK Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 sånn det var ja! takk. Er ikke noen ifra grenlands område som har en corrado jeg kunne sett på? Har utrolig nok aldri sett en på nært hold utenom bilder på nettet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romlepung Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Takk for kjappe svar! Det høres bra ut.Da er det bare å lagt gamlebilen ut for salg og håpe. Er vel ikke lønnsomt å importere fra tyskland? Stemmer det at det er kun 12hk forskjell i de motorene? Er draget på dem så velig ulikt da? Har lyst på vr6'n men den g-laderen frister litt...hvordan er g60 å trimme i forhold til vr6?:driving Det er rimeligere og trimme en G-60 i forhold til vr6. Har selv bygget opp en Golf II g60 og corrado g-60 Til Turbo. Det går bra, og fungerer Mye lenger enn g-lader, Rådene bør byttes. Da de er like som 75 hk Golf II. Men utenom det er det bare "Plug And Play" Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 uff det frister mer og mer det her...sitter bare å svetter i henda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Har lest litt på nettet om at det er et "nytt" og et "gammelt" dashbord i disse bilene, har noen bilde av de to typene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Den "nye" typen dashbord har vribrytere på luft å varme og golf3-brytere, mens den gamle typen har skyvebrytere på luft å varmere og golf2/passat-brytere Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det er rimeligere og trimme en G-60 i forhold til vr6. Har selv bygget opp en Golf II g60 og corrado g-60 Til Turbo. Det går bra, og fungerer Mye lenger enn g-lader, Rådene bør byttes. Da de er like som 75 hk Golf II. Men utenom det er det bare "Plug And Play" Regner med det er rådelager du mener. Rådene orker det meste Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 sånn det var ja! takk. Er ikke noen ifra grenlands område som har en corrado jeg kunne sett på? Har utrolig nok aldri sett en på nært hold utenom bilder på nettet! bor på herøya i porsgrunn.... har to corradoer,en g60 og en vr6. her er det lov å komme og se... g60 er egentlig til salgs og, gjenstår litt skruing og en eu godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 PM sendt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.