Gå til innhold

Angrykid: Toyota MR2 Rainbow/Alpine/Pioneer/JBL

Ranger emnet

angrykid

Anbefalte innlegg

Da har jeg sånn høvelig fått ferdig prosjektet mitt, mangler litt finish, men det må jeg nesten ta når jeg er ferdig på ferie. :)

Jeg hadde tidligere 2x10" fra JBL stående i bilen og ett frontsett fra RF. FanaticQ, alt på en pioneer GM-x X 944 forsterker. Dette fungerte nå greit nok, men jeg ble aldri helt fornøyd med lyden.

Så da gikk jeg til innkjøp av nytt frontsett, ett Rainbow Germanium 65.25 og en Rainbow Kraftwerk 4150. Dette ble montert inn i bilen, og justert ferdig nå sist mandag.

Her forsøkte jeg å bygge ei kasse i glassfiber, dette ble ett mer eller mindre mislykket prosjekt, da jeg ikke er noe særlig flink til å støpe med glassfiber. Men jeg gir meg ikke så lett. :)

1DSC00127.JPG

1DSC00128.JPG

1DSC00129.JPG

1DSC00130.JPG

Så gikk jeg over til å bygge ei kasse i spon i stedet. 22mm er brukthele veien, har desverre ikke bilder av selve byggingen, da jeg glemte av hele mobilen. :|

1DSC00155.JPG

Så noen bilder av dørsiden på førersiden.

1DSC00152.JPG

1DSC00153.JPG

1DSC00154.JPG

Har montert forsterkeren mellom setene, dette blir en permanent løsning, men skal lage to deksler, ett nede som skjuler kablene nede, og dekker over det store hullet som er der, og ett oppe som dekker RCA kablene. Dette må jeg desverre vente med til litt utpå høsten, da jeg stikker på ferie nå.

1DSC00156.JPG

Til slutt, så skal jeg ha denne på forsterkeren etterhvert. Må bare finne tak i meg noen som er flink å kutte i metall, som kan lage en slik logo til meg i 1mm metallplate. :)

1devillogo.jpg

Her har jeg skåret den ut i 4mm mdf, men dette blir for tynt å for sprøtt til å gjøre noe mere med, det knekker bare man ser på det. :)

1DSC00146.JPG

Det var alt for denne gang, kommer med mer oppdateringer når jeg har litt mer å vise fram. Forslag mottas med takk til videre oppdateringer/endringer på anlegget.

Planen videre framover, er som følger.

Deksel til forsterkeren

Få laget ett toyota devilmerke i metall.

Deksel til frontsett/nye dørsider

Støpe inn 7-9" skjerm i dashbord/midtkonsoll

Lage deksel for å ha over subkassene slik at det dekker de + delefilter

Støydempe dørene med vibroplast eller splen dempematter.

Finne en bedre plass å ha subforsterkeren. (ligger under setet pr i dag, fastmontert der)

Støpe nye diskanthus, eventuelt montere de på A-stolpe

Sparkle å pusse å trekke med vinyl det som skal pusses å sparkles å trekkes med vinyl. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider