Gå til innhold

Hva slags motor skal jeg putte i 76 Dodge Ram?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Pass på at den ikke mister statusen som motorredskap når du godkjenner den med ny motor, for bilen tilfredsstiller ikke lengre kravene for motorredskap.

 

I tilleg så mener jeg å huske at ikke alle motorredskap kan kjøre avg.fritt. På gamlejobben hadde vi en Scania kostebil registrert som motorredskap. Før ble denne kjørt på avg.fritt, men for noen år siden ble den pålagt ombygd og går nå på avg.diesel på framdrift og avg.fri på agregatet.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trur det blir 6,2 diesel med TH400 kasse og fordelingskasse fra suburban. lager drivaksler, motorfester ol. selv uten problemer!:driving

 

 

Du finner sikkert et helt drivverk tilsalgs rundt omkring fra en suburban.Da har du jo alt du trenger.

 

 

Clara Cummins, Don Duramax og Pete PowerStroke i filmen: Dance with Diesels.....

:win

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at den ikke mister statusen som motorredskap når du godkjenner den med ny motor, for bilen tilfredsstiller ikke lengre kravene for motorredskap.

 

I tilleg så mener jeg å huske at ikke alle motorredskap kan kjøre avg.fritt. På gamlejobben hadde vi en Scania kostebil registrert som motorredskap. Før ble denne kjørt på avg.fritt, men for noen år siden ble den pålagt ombygd og går nå på avg.diesel på framdrift og avg.fri på agregatet.

 

Kan den miste statusen? Står ingenting om det i lovverket!?

Den scaniaen var jo muligens litt spesiell da den var bygd for å kjøres på veg hele tiden. Har ikke planer om å vise bilen med den nye motoren før jeg evt. blir stoppa.

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanen er sikkert registrert som brannbil eller noe annet spesiellt. Hva står det i kommentarfeltet i vognkortet?

 

Sopebiler, brannbiler, kranbiler og andre kjøretøy ikke beregnet for transport av peroner eller gods ble / blir registrert som motorredskap. Hvis det spesielle påbygget fjernes, skal kjøretøyet bytte klasse. Det var en lang tråd om dette på offroad.no for et par år siden...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanen er sikkert registrert som brannbil eller noe annet spesiellt. Hva står det i kommentarfeltet i vognkortet?

 

Sopebiler, brannbiler, kranbiler og andre kjøretøy ikke beregnet for transport av peroner eller gods ble / blir registrert som motorredskap. Hvis det spesielle påbygget fjernes, skal kjøretøyet bytte klasse. Det var en lang tråd om dette på offroad.no for et par år siden...

 

Bilen ble importert av Evje og Hornnes kommune til norge i 92 tror jeg. Står noe sånt i vognkortet.. Den var da brannbil (tror jeg). Den er registrert som motorredskap, står ingen videre spesifisering. Senere, vet ikke når, ble den bygget om til tauebil med svære vinsjer foran og bak. Siden det ikke står noenting noe sted om at den var brannbil opprinnelig, så kan den vel ikke miste status som motorredskap så lenge det er en form for redskap på den? I loven står det jo bare at den skal ha redskap som skal fungere, og i tillegg så er det jo en veteran, så biltilsynet er vel ikke så nøye da?

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror faktisk jeg styrer unna 6,2 turbo, har funnet ut at det vil bli mye rimeligere med en gammel volvo lastebilmotor oppi! Noen som har noen tips om hvilken motor jeg bør stappe oppi? Vil har minst 180hk! Trenger også en "divorced" transfer case. Noen som har eller vet hvor jeg får tak på det?

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg styrer unna 6,2 turbo, har funnet ut at det vil bli mye rimeligere med en gammel volvo lastebilmotor oppi! Noen som har noen tips om hvilken motor jeg bør stappe oppi? Vil har minst 180hk! Trenger også en "divorced" transfer case. Noen som har eller vet hvor jeg får tak på det?

 

Volvo td40 er jo en motor som er mye brukt ved motorkonverteringer, men den tilfredsstiller ikke helt effektkravet ditt med sine 130 hk eller deromkring. Synd, for jeg tror den hadde gjort seg godt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo td40 er jo en motor som er mye brukt ved motorkonverteringer, men den tilfredsstiller ikke helt effektkravet ditt med sine 130 hk eller deromkring. Synd, for jeg tror den hadde gjort seg godt.

 

Har hørt det før ja, men hva med en større? Feks. fra FL6 eller FL7? De er spreke, men er de så store at det ikke er mulig å få de ned i en dodge? Jeg kan jo putte i nesten hva jeg vil, men gidder ikke bygge om rama noe særlig...

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg styrer unna 6,2 turbo, har funnet ut at det vil bli mye rimeligere med en gammel volvo lastebilmotor oppi! Noen som har noen tips om hvilken motor jeg bør stappe oppi? Vil har minst 180hk! Trenger også en "divorced" transfer case. Noen som har eller vet hvor jeg får tak på det?

 

som nevnt før, putt oppi en ford 7,3 diesel. fra en pickup får du jo med automat(evt manuell om du finner) + transfer. og 185hk hvis det har så stor betydning...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt før, putt oppi en ford 7,3 diesel. fra en pickup får du jo med automat(evt manuell om du finner) + transfer. og 185hk hvis det har så stor betydning...

 

Er det Ford som har laget denne motoren?

Er litt skeptisk til Ford, har hørt litt av hvert om de motorene...?

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det før ja, men hva med en større? Feks. fra FL6 eller FL7? De er spreke, men er de så store at det ikke er mulig å få de ned i en dodge? Jeg kan jo putte i nesten hva jeg vil, men gidder ikke bygge om rama noe særlig...

 

Tror de blir veldig store og tunge, men det er jo verdt å forske litt på.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt før, putt oppi en ford 7,3 diesel. fra en pickup får du jo med automat(evt manuell om du finner) + transfer. og 185hk hvis det har så stor betydning...

 

Er det Ford som har laget denne motoren?

Er litt skeptisk til Ford, har hørt litt av hvert om de motorene...?

 

Lurer på om det er IH som har laget disse. Jeg skal til en IH-ekspert i morra, og da kan jeg spørre litt om dette. Han er i hvertfall full av lovord om kvaliteten til IH.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 6.9/73 er en International Harvester motor og er utrolig holdbar sålenge de ikke kaviterer. Samt en E4OD er en sterk og god automat.

 

Har hatt min E350 i 4år nå og ikke hatt noe motorrelatertproblem ennå og den har nå rulla ca 225000. Automaten har også frem til nå fungert som en drøm men har fått litt problemer med å bestemme seg for hvilket gir den skal gire til og hvilket linjetrykk den skal bruke på girskiftet. Det er et enkelt problem som er relatert til TPS-sensor som koster $35 så er den i orden igjen :titties:

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår