Gå til innhold

Hva slags motor skal jeg putte i 76 Dodge Ram?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Är du trött på dåliga Cheva-Dieslar ?

 

Annonsen inlaggd av Stefan i Gävleborg

 

Beskrivning: Här är en riktig motor !

Volvo TD40 Lastbilsmotor som tål att gå några 100.000 mil.

O.B.S. Volvo använder GM Th 475 automatlådor så den här motorn passar mot din diesel-automat.

Säljes komplett med 12 volts startmotor.

Fyndpris: 10.000:- prutat och klart !

 

Pris: 10000

td40.jpg

 

fannt en annonse på nitroz.se/motor

 

 

 

Annonsen registrerades 31 Augusti 14:13

Annonsen uppdaterades Idag 17:49

Annonsen har uppdaterats 3 gånger

Anonnsen har visats 1366 gånger

 

Stefans kontaktinformation

Tel nr: 0653-16414

 

Mobil nr: 070-3516414

 

Epost: belair@spray.se

 

Hemsida:

 

 

 

Om det är du som har gjort denna annons så kan du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Är du trött på dåliga Cheva-Dieslar ?

 

Annonsen inlaggd av Stefan i Gävleborg

 

Beskrivning: Här är en riktig motor !

Volvo TD40 Lastbilsmotor som tål att gå några 100.000 mil.

O.B.S. Volvo använder GM Th 475 automatlådor så den här motorn passar mot din diesel-automat.

Säljes komplett med 12 volts startmotor.

Fyndpris: 10.000:- prutat och klart !

 

Pris: 10000

td40.jpg

 

fannt en annonse på nitroz.se/motor

 

 

 

Annonsen registrerades 31 Augusti 14:13

Annonsen uppdaterades Idag 17:49

Annonsen har uppdaterats 3 gånger

Anonnsen har visats 1366 gånger

 

Stefans kontaktinformation

Tel nr: 0653-16414

 

Mobil nr: 070-3516414

 

Epost: belair@spray.se

 

Hemsida:

 

 

 

Om det är du som har gjort denna annons så kan du

 

Er det ikke disse som "spiser" topper da?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med fyren som kunne masse om IH i går. Som Aeomholt også sier kunne han fortelle at IHs 7,3 liter Powerstroke er motorer av meget god kvalitet. Jeg fikk forresten titte på en IH 401. En sugg av en stasjonær bensin V-åtter med en vekt på ca 500 kg.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med fyren som kunne masse om IH i går. Som Aeomholt også sier kunne han fortelle at IHs 7,3 liter Powerstroke er motorer av meget god kvalitet. Jeg fikk forresten titte på en IH 401. En sugg av en stasjonær bensin V-åtter med en vekt på ca 500 kg.

 

Det er bare etter 1994.5 de kalles powerstroke og hvis ikke jeg har forstått feil er de da turbomatet og basert på commonrail teknologi. 7.3 powerstroke finnes frem tilogmed 2003 da de gikk over til 6.0 powerstroke for så å gå opp til 6.4 powerstroke i 2008.

 

Tidlig -94 og nedover er konvensjonell diesel (IDI = Indirect Diesel Injection) og etter min oppfatning noe av det bedre som er laget for kommersielt bruk. 6.9IDI er vel enda mer holdbar enn 7.3IDI med tanke på kavitering (hull i sylindervegg grunnet små luftbobler som genererer tæring i støpen grunnet risting) av sylinderene grunnet mindre borring. Vil jo også være lettere og montere i hvasomhelst siden den er mekanisk.

 

Masse god info om disse motorene: http://www.ford-trucks.com/forums/forum167/

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare etter 1994.5 de kalles powerstroke og hvis ikke jeg har forstått feil er de da turbomatet og basert på commonrail teknologi. 7.3 powerstroke finnes frem tilogmed 2003 da de gikk over til 6.0 powerstroke for så å gå opp til 6.4 powerstroke i 2008.

 

Tidlig -94 og nedover er konvensjonell diesel (IDI = Indirect Diesel Injection) og etter min oppfatning noe av det bedre som er laget for kommersielt bruk. 6.9IDI er vel enda mer holdbar enn 7.3IDI med tanke på kavitering (hull i sylindervegg grunnet små luftbobler som genererer tæring i støpen grunnet risting) av sylinderene grunnet mindre borring. Vil jo også være lettere og montere i hvasomhelst siden den er mekanisk.

 

Masse god info om disse motorene: http://www.ford-trucks.com/forums/forum167/

 

Han er jo ingen dieselmann, så det kan godt tenkes at han var litt unyansert hva Powerstroke angår. Som GM 6,2-mann har jeg sans for konvensjonell diesel, så jeg har faktisk vurdert å bytte ut bruks-G30en med en noenognittimodell Ford van.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ingen dieselmann, så det kan godt tenkes at han var litt unyansert hva Powerstroke angår.

 

Var bare ment som en tillegsopplysning, ikke for å hakke på han altså :)

 

Som GM 6,2-mann har jeg sans for konvensjonell diesel, så jeg har faktisk vurdert å bytte ut bruks-G30en med en noenognittimodell Ford van.

 

Tror ikke du vil bli skuffet!

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fatt i en Volvo FL6 fra 79 som jeg skal plukke så mye som mulig av, den har en 5,5l dieselmotor på 180hk og 6 trinns girkasse, hydraulikk, kompressor og masse andre gøye ting! Er litt usikker på om jeg får dytta den svære motoren ned i dodgen, noen som har peiling?? Har ikke noe imot litt kapping og sveising!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemotor er vell det som vill vært mitt førstevalg... Har jobba mye med disse motorene i båt. Marinisert flere lastebilmotorer.

 

Olav

 

Høres flott ut!

Min har gått litt langt(633!), men sviver som ei klokke, hvor lang levetid har disse motorene?

Nå har jeg fått den hjem! Hadde stått urørt i 6-7 år, men starta på første forsøk!!!!

Vet du hvor jeg bør gå for å få deler? Må ha ny trykkregulator til lufta på den...

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår