Gå til innhold

abs og vag-com

Ranger emnet

drrrH

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en 1995 golf stasjonsvogn GL/1HXO-C. (Usikker på om det er en golf III eller IV. Hva bestemmer dette?) Det gikk kun kort tid, så sluttet abs-lyset å slukke seg under kjøring. Etter litt lesing rundt omkring på dette forumet virker det som det sannsynligvis(?) er en sensor som er gåen. Første steg for å ordne opp i dette virker som å kjøre en diagnose med vag-com. Har min 95-modell en kjørecomputer å koble en slik en til, og hvor er evt pluggen?

Ser på qxl at det selges en vag-com kabel til rundt fem hundre og at dette sammen med programvare og en bærbar datamaskin skal gjøre susen. Stemmer det?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

III og IV bestemmes av årsmodellen. IV kom i 98, mulig litt senere i stasjonsvogn.

Antagligvis dårlig kontakt/defekt sensor ja.

Skal være en plugg i din ja, tror kanskje den sitter bak et deksel i midtkonsollen, ved askebegeret eller noe. Husker ikke helt, lenge siden jeg har vært borti en 3'er.

Ikke alle kablene som selges er like kurante, er litt piratgreier ute å går... Men med det du nevner skal du kunne kjøre diagnose på bilen selv.

Vet ikke om du er registrert på VAG forumet jeg, står litt mer om disse tingene der. Også om det er folk i nærheten som har Vag Com.

Eventuelt får jo selvfølgelig Møller opp det som kan være galt også, men regner ikke med du synes det er et alternativ.

Kjekt å ha selv iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Et spørsmål videre: Hvor er VAG-forumet? Underforum her på bilforumet eller annetsteds?

Møller er sikkert fint det, men tenkte å ta en titt på denne på egen hånd først ... et sted må man starte om man skal lære litt ;)

Litt dårlig formulert, vacn forumet(Vw Audi Club Norwegen). :)

http://www.vwaudi-club.no/

Anbefaler å melde deg inn der. :)

Det jeg regnet med men tenkte å nevne det.

Ja, lærer mer på egenhånd egentlig.

Mer info her: http://www.ross-tech.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er btw vag-com'en hvis andre er intr. i å låne denne i fremtiden. Ta ut askebegeret og skyv plastikk-dekselet på venstre side til høyre. Da ser du en kontakt der vag-com'en skal inn i.

Har forøvrig prøvd dette på min 96-mod tdk og en 95-mod tdk stasjonsvogn. Går vel på de fleste golfer. Vag-com'en går gjennom systemet og viser feil i form av koder. Har da ei lita bok som forteller hva kodene betyr og feilene kan da bli utbedret. Etter feilene er utbedret er det bare å trykke "erase". Da får det vise seg om det fungerer som det skal.

IMG_7151.jpg

IMG_7152.jpg

IMG_7158.jpg

IMG_7159.jpg

IMG_7161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider