Gå til innhold

Plassering av delefilter i døra.

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

Heisan, tenkte å ha delefilteret til mitt infinity sett i døra. Men leste at man ikke burde ha der pga av fukt. Så jeg har noen spm.

1. spm: Tåler ikke delefilter litt fukt?

2. spm: Kan jeg ha filteret i en pose hvor jeg tetter igjen åpningen med strips og silikon? (for å unngå fukt og vann)

DSC00560.jpg

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,delefilter er ikke spesielt glad i fukt. Nå ser ikke jeg av bildet hvor i døra du har plassert det, men løsningen med pose kan funke ganske bra.. :) Som oftest blir delefilteret på selve dørtrekket (det du har plukket av på bildet) Dette er en løsning som somregel holder filteret tørt..

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, du ser det ikke?

Det er den grønne esken til høyre på bilde.

Og ja dørtrekket var ikke dumt, men blir litt veldig slitsomt når man skal av dørtrekket fpor da må jeg skru ut alle 6 kablene før jeg får vekk døra.

Men delefilteret tåler å være 100% innestengt? Det blir ikke varmt elns slik at det skaper kondens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Wice-ass.. :) Joda, ser delefilteret ditt, men ikke om det er helt åpent bak det, eller ikke.. :D hehe.. Vet ikke jeg, men ville gått for en løsning på dørtrekket, og evt laget hurtigløsninger på kablene med kabelsko..

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok ikke lagt det i en post og tatt igjen den... å klare å få den helt tett når du har kabler og sånn ut av den er rimelig vanskelig og du kan da fort få fukt inn i den..

Når du da har det inni en pose vil den fuktigheten ha store vanskeligheter å komme seg ut igjen!

Jeg la mine bak handskerommet på ene siden og under styret på andre siden.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri en fordel å plassere delefilteret i døra.

Plasser det oppunder dashbordet så ligger det godt og tørt sammenlignet med en dørplassering.

Når delefilteret monteres inni bilen så vil det heller ikke bli utsatt for de samme fysiske påkjenningene som når det monteres i døra.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel mye ann på hvilken det er snakk om,prøv boret ditt på fks en opel vectra 07 mod.

i noen tilfeller så er faktisk orginal ledningen tykk og fin,da bruker jeg og kobble meg på org ledning bak sparkepanelet,da blir alt seende orginalt og pent ut!

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borring kommer ikke på tale, og grunnen til at jeg plasserte det i døra var fordi det er realtivt enkelt å ta av døra for å instille, men skal jo heller ikke instille diskanten hver dag...

Det andre var at det var fin plass der.

Det tredje var at da slapp jeg å modifisere noe på bilen, nå har jeg ikke borret noe og generelt så er utseende på bilen 100% lik slik den var før.

Og ingen har svart på spm mitt som er det viktigste. Jeg klarer fint å få det 100% tett, spm er vil filteret skape kondens hvis det er i et sted som er 100% lukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider