Chris_ Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Har nå funnet ut at bilen jager pga at den pinnen som stikker ut av regulatoren er for langt ute. men hvordan stiller jeg på denne for å få den lenger inn? Var ikke mye det var snakk om. Bilen er forresten en 89' Golf 1,6 GL Automat (ikke mange av dem her til lands vil jeg tro) Hvilken forgasser som står i denne vet jeg ikke men har vært ute å tatt ett bilde av den for att dere som har bedre peil kanskje skjønner mer :) Pinnen det dreier seg om er den jeg har satt en rød pil ved. Om jeg trykker denne inn litt, så slutter bilen og jage. Maler som en katt rett å slett :) Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg justerer denne. Må jeg av med hele forgasseren eller? Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Har nå funnet ut at bilen jager pga at den pinnen som stikker ut av regulatoren er for langt ute. men hvordan stiller jeg på denne for å få den lenger inn? Var ikke mye det var snakk om. Er det så enkelt som å bare stille på gassvaieren? Du burde jo kanskje skrive litt om hvilken golf du har? motormessig Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Bumper denne jeg. Bedre forklart nå :) Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Hvor har det blitt av alle de "gamle" gutta fra begynnelsen av bilforumet med peil å som gadd svare? Å vente så lenge på svar har jeg aldri opplevd :heyyou: Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hadde hjulpe deg vhis jeg visste... jeg håper på et svar jeg også , så jeg lærer noe =) BUMP Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 er du sikker på at dette er forgasser? det er i alle fall ikke 2e2 som jeg er vant til. ligna litt på monotronic innspruten. hvilken årgang har du? Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 det er en 89 mod. Vet ikke hva det er jeg. Bare kaller det en forgasser :) Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 ser ut som en variant av monojet'n tilpassa automat! har desverre ingen erfaring med denne! men kan tenkes at du bør finne årsaken til at den er så langt ute? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Ja er nok tilpasset automat. Satt å leste i Haynes rep. boka å der står det at ting ikke er helt likt som på en manuell. Men det er verken skrevet eller trykt bilder fra automat og monotronic eller hva dere kaller det. Tror jeg skal skru den av i morra så jeg får sett nærmere på den. Kanskje jeg blir litt klokere :) Noen vakumlekasjer er det hvertfall ikke for det har jeg sjekket med startgass. Mulig det er selve klokka eller hva det er som er blitt def. Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Er ett vanlig problem att dette skjer på Mono-point'en, da vil den jage på tomgang. Men de jeg har skrudd på ser ikke slik ut som din, så er vel en variant dette.. Men inni den mekanismen med stanga sitter det en liten elektrisk motor som skrur stanga ut og inn, og det sitter også ett glide potensiometer som registrere hvor langt ute stanga er. Er som regel ikke mulig å reparere denne delen, må nok kjøpes ny eller brukt. Regner med virkemåten er den samme på din og Mono-point. Til Mono-point'en koster denne tomgangsregulatoren ca 2000 kr ny på Møller... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Titta i går nedi panseret til en kompis av meg som har en 88 mod golf med manuell, å der var det akkurat samme greia så det er nok ikke tilpasset automat. Skal på dynga å se i morra etter ny del. Håper virkelig jeg finner :) Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Titta i går nedi panseret til en kompis av meg som har en 88 mod golf med manuell, å der var det akkurat samme greia så det er nok ikke tilpasset automat. Skal på dynga å se i morra etter ny del. Håper virkelig jeg finner :) "Forgasseren" er ikke tilpasset automat. Det er Monomotronic og kan til forveksling se ut som en forgasser og fungerer omtrent som en. Denne har en enkel elektrisk dyse montert inni venturi, er styrt av lamdasonden, kjølevannstemperaturen osv. Er montert i mange VW og Audi, 1.8 og 2.0 med 90 hk. Finnes flere versjoner av Monomotronic/jetronic, er derfor ikke alle er identiske. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 det er vel en slags vakum pumpe som det ikke går å stille på,såg verfall sånn ud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Off....Gikk gjennom dynga i går å fant vel en 7 golfer og jettaer, men ingen som hadde riktig:( Fortvilet ble da ja. Vet om ei dynge til der det visst nok skal stå masse golf, så får håpe på bedre lykke der :) Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg