Marius88 Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Vurdere enten og kjøpe ny bil med større motor eller Chippe og Bytte kammen på Astra g jeg har 1,6 2000 mod. Noen som har noe erfaring med bytte av kammmer og chipping av denne bilen, om dette er helt bra for bilen? kan det bli noe komplikasjoner av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvleeds Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 hadde holdt den original hvis jeg var deg. ikke bytt kam , heller chip den. skal du bytte kam bør du justere opp tomgangen, motoren har en sær måte å jage ved tomgang når man bytter til kvassere kam hvis du ikke chipper den og justerer tomgangen. du har nok ikke justerbar tomgang så den må justeres elektronisk via hjernen på bilen. koster flesk det i forhold til utbytte du får i HK .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius88 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 men det er ett firma som kunne gjøre dette for meg, 3500,- for sliping av gammel kamm (ca 25hk), og 4000 for montering de justerer vell alt da? eller? chippen (10-15hk) får jeg til 2900,- i sverige . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvleeds Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 du får nok ikke så mye som 25 hester ved å bytte kammer i en 1.6l sugemotor, men du vil merke at det kankje drar litt bedre ved høyere turtall. men skal love deg, du blir litt skuffet etter å ha byttet å du ikke merker så veldig mye mer aksellerasjon og fart. derimot, setter du bort hele greiene kan du jo spørre om du vil få en ujevn tomgang ? isåfall får du det kan du jo klage :) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius88 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 ok, de som skulle bytte kamm mente jeg fikk værtfall 25 hk mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg