Gå til innhold

Motorvask

Ranger emnet


Anders-

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få det skikkelig rent og pent i motorrommet..

Så tenker jeg litt på fremgangsmåten? Noen spesielle midler man bør unngå/bruke?

 

Brukte felgvask på gamlebilen min husker jeg og der fløy lakken på viskermotoren så den rusta jo fortere enn en opel i saltlake når vinteren kom..

 

Noen sier høytrykksspyler rett nedi, av natur er jeg litt skeptisk til dette da jeg ser for meg at enkelte ting ikke har like godt av x antall bar vanntrykk rett på seg..

 

Lett spyling med vanlig hageslange? er jo fryktelig tungvindt med bare tannbørste...

 

Tips og råd mottas med takk

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en kraftig god avfetting, lar den virke i et par minutter.

Så spyler jeg over med høytrykksspyler.. Med den vanlige dysa, _ikke_ rotordysa. Den blir litt for drøy å bruke.

 

Så lenge man passer på å holde litt avstand, så går det helt greit.

 

Etterpå bruker jeg å ha på Bumper Care fra Autoglym på gummi og plast detaljer.

Da blir det så pent at :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold avstand med ht vaskeren, og benytt en felgbørste og gammel svamp når du vasker. Holder faktisk ofte med bare såpe når du vasker, om ikke det er masse olje der.

 

Benytter ofte hageslange selv da jeg vasker, men som sagt kommer det an på hvor møkkete det er.

 

Hva du må dekke til er varierende fra bil til bil, noen dekker ikke til noe, og er bare forsiktige så de ikke fyller opp luftinntak ol med vann. Har du åpent filter er det ofte greit å trekke en pose over den, men motoren din får nokk med vann når det regner også, så den tåler nok det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår