Gå til innhold

Koble blinklys i frontlykter?

Ranger emnet

burnoutking

Anbefalte innlegg

Har Golf4-look-lykter fra Hella. Disse skal i følge TMtuning kunne kobles som blinklys, slik at jeg kan fjerne de andre frontblinkersene.

Har noen spørsmål:

- Hva sier Biltrangsynet til dette? Må ny plassering av blinklys godkjennes, eller er lyktene typegodkjent til dette?

- Hvordan kobler jeg for å få til dette?

På forhånd takk. :)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det sitter godkjenningsmerke på lyktene kan dem ikke si så mye. (E-merket)

Dem er E-merket, ja. :)

Hvordan kobler jeg dem opp da, har du et koblingsskjema? Er det bare å ta kabelen fra bak blinklysene og koble den til bakpå lykten?

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine er det angel eyes, så bruker dem som parklys akkurat nå.

På bildet under av ene lykta mi er det: fv. Blinlys - Kjørelys m/ angelring - Fulltlys m /angelring og i mellom disse er det 2 hvite dioder i toppen. kan bruke dem til hva jeg vil..

Front_lykt1.jpg

Dette er jo forsåvidt greit nok, men ved bruk av G4 looken så vil man fortsatt få dette prblemet så sant det kanskje ikke går an å få et kit som bruker hullet som er blendet i lykta?

Dette hullet blir jo brukt som tåkelys på de G4 som har det.

Why didn't you fix it when you knew that was the problem?

En irritert Mads Østberg i en busslomme under rally Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vel bare å koble om ledningen inn på lykta, slik at det som er spreder blir blinklys.

Nå er ikke ledningsnettet i en G3 lagt opp til å ha sprdere i hovedlykta. Og pluggen bak har vel heller ikke noen ledige plasser man eventuellt kunne koblet disse inn på (har ikke sjekket det).

Og kobler man om parklyset som jeg også mener at alltid må være på, så vil man miste dette.

Så uansett så må man jo fikse til et eller annet i det hullet som er blendet inne i lykta. Hvor lett dette er hakke jeg peiling på.

Why didn't you fix it when you knew that was the problem?

En irritert Mads Østberg i en busslomme under rally Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke ledningsnettet i en G3 lagt opp til å ha sprdere i hovedlykta. Og pluggen bak har vel heller ikke noen ledige plasser man eventuellt kunne koblet disse inn på (har ikke sjekket det).

Og kobler man om parklyset som jeg også mener at alltid må være på, så vil man miste dette.

Så uansett så må man jo fikse til et eller annet i det hullet som er blendet inne i lykta. Hvor lett dette er hakke jeg peiling på.

Tenke på selve lykta jeg.. men samma det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sorry for at jeg maser, men har enda ikke fått det til. På mine MK-IV-look-lykter er den ene rundingen et dummydeksel, ser det ut som. Hvis jeg kobler blinklys i parklys har jeg vel ikke parklys lenger? Noen som har noe koblingsskjema?

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider