kengdal Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Hei, jeg har et problem med min Vectra B Stv. 97. Min motorlampe lyser fra tid til annen. Den har tidligere vært noe ujevn på tomgang, men dette problemet har jeg ikke lenger. Men når jeg er ute å kjører kan motoren plutselig begynne å "nøkke" litt. Den gir litt mer gass, men så kan jeg kjøre videre. Det hender også at den da kveler seg, så kan jeg starte den på nytt å kjøre videre. Og innimellom når jeg kjører inn mot kryss å tråkker inn klutchen, så stopper den. Da må jeg vri om tenningen på nytt, så går den fint videre. Det hender også at den kan ha litt pådrags problemer. Er det noen som vet hva dette kan være. Jeg fikk et tips om at det kunne være luftmengde-måleren, men dette testet jeg, og det hjalp ikke noe. Takker for alle svar. Mvh Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 På min stefars Astra F var det lekkasje i røret mellom LMM og innsugsmanifolden, det førte til både motorlampe og dårligere ytelse siden den trakk inn falskluft og gikk magert. På min 00 Astra G måtte Opel borre opp noe i gasspjeldhuset for å kurere den fra ujevn tomgang og at den noen gang døde da jeg clutchet inn i kryss. Borringen hjalp i ca 1,5 år, til slutt måtte jeg bytte hele huset. Prisen var 2700 for huset +en verkstedtime for jobben. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Sømfar innsugssiden med startgass (spray rundt slanger, alle inn og uttak på innsug, forsikre deg om at slange til luftmassemåler er hel og at slangeklemmene sitter fastskrudd. Ruser bilen seg plutselig opp noe har du kanskje funnet et sted hvor motoren suger falsk luft. Prøv igjen så du iallefall er sikker før du begynner å skru fra hverandre noe. Er det ikke noe falsk luft så vil jeg også si at det sannsynelig er luftmassemåleren det er noe feil med. Et tips er at du drar innom et verksted mens motorlampe lyser (om den ikke bare lyser et lite øyeblikk og slukker, for da ligger oftest feilen ikke der lenger) og får lest ut feilkoder. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg