dolk Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Den der støtter jeg fullt ut, håper den blir i verksatt snarest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve. Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det. Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den. aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp. Etter alle de historiene du har servert oss så velger du å bruke deg selv som eksempel?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Altså, dere må jo skjønne at det er i helgene alle ulykker skjer. Dere skjønner det, at det finnes nemlig et DNA-molekyl i hodet på folk imellom 18 og 23 år. Det molekylet gjør at de KUN kjører svin i helgene. Vitenskapelig bevist, en kompis av en venn av svigerbroren til sjefen til pappa fortalte meg det. Så med og forby helgekjøring, så fjerner vi jo risikoen for ulykker. For om ungdommene ikke får kjøre i helgene, så vil de IHVERTFALL ikke kjøre svin i ukedagene. Det er altså så mye dumt som kommer ut av kjeften på slike folk at det skremmer meg. Hvordan i guds navn skal en stakkars 18 åring med fersk lapp bli en god sjofør, og få masse erfaring når han bare kan kjøre noen dager i uka? Altså, hva faen tenker de med her? Det er jo så jævla dumt. "50% av alle bankran skjer på fredager, derfor stenger vi banken på fredag" "65% av de som blir tatt av fotobokser, blir tatt etter klokka 11 på kvelden. Derfor stenger vi veien mellom 23:00 og 07:00." "67% av alle tåpelige utsagn angående trafikksikkerhet kommer på trykk i en eller annen avis. Vi forbyr aviser" Herregud. Om de vil ha bedre trafikksikkerhet, bedre sjofører og mindre dødsulykker så har de ikke noe andre valg enn og: 1, bygge bedre veier. 2, gi bedre førerkortopplæring. Mer praksis enn teori. 3, kanskje sørge for og oppgradere bilparken i norge. Det er ingen andre alternativer. De bare dytter problemet unna! En 18 åring med fersk lapp og trang til fart kjører da vel faen ikke fortere på en lørdag kontra enn onsdag. Nei, det der er vel noe av det dummeste jeg har hørt på en stund. Men vi får takke oss til at det forslaget aldri i verden kommer til og bli gjennomført. Jeg setter min lit til at vi har såpass oppegående politikere. Over og ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Pasient: Word. Enig i hele posten din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Dette er egentlig rimelig genialt! Ved å forby helgekjøring, eliminerer man risikoen for ulykker, og vi kan dermed kjøre lettere biler, uten sikkerhetsutstyr! En bil med plastramme og pappkarrosseri, uten airbager, esp, abs osv. vil spare vekt, dermed kan vi bruke mindre motorer og da vil CO2 utslippet gå ned! Hmm... Når jeg tenker meg om.. Jeg har krasja to ganger... Begge var mandags morgen.... Sikkert "helgemolekylet" som hang igjen litt.. :P Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Får man disp da om man skal på jobb i helgen egentlig? Da blir man jo stoppet evig mye isåfall om man er ca eneste ungdommen ute liksom :P eller må jeg bare slutte i jobben og avbryte læretiden og bli ett snyltende kriminelt vrak? Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Takk for at Trygg Trafikk ikke har bestemmelsesrett i Norge. Da kunne de forandre navnet til Ingen Trafikk.. TULLINGER hele gjengen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Pasienten! du er Genial min gode mann! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Gjelder dette forslaget folk som allerede har førerkort også? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Gjelder dette forslaget folk som allerede har førerkort også? blir nok kun for de som tar lappen i 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve. Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det. Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den. aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp. Men så hadde du strengt tatt ikke lov til å kjøre den når du var 16 heller da :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Men så hadde du strengt tatt ikke lov til å kjøre den når du var 16 heller da :) å? Var regga som klasse A1 den, og førerkort har/hadde jeg. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 1. kjøretøyet var feilregistrert 2. Du hadde ikke lov til å kjøre den. Blir bare 2 lovbrudd isteden for 1 :P Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Feilregistrert? Det var skilt på den og jeg hadde lappen..kan ikke se hvordan det kan være feil? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Feilregistrert?Det var skilt på den og jeg hadde lappen..kan ikke se hvordan det kan være feil? med 160 sylynder[/Quote] der har du grunnen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg