Gå til innhold

Forby helgekjøring...?

Ranger emnet

Finepix

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.

Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve.

Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det.

Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den.

aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp.

Etter alle de historiene du har servert oss så velger du å bruke deg selv som eksempel?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dere må jo skjønne at det er i helgene alle ulykker skjer. Dere skjønner det, at det finnes nemlig et DNA-molekyl i hodet på folk imellom 18 og 23 år. Det molekylet gjør at de KUN kjører svin i helgene. Vitenskapelig bevist, en kompis av en venn av svigerbroren til sjefen til pappa fortalte meg det.

Så med og forby helgekjøring, så fjerner vi jo risikoen for ulykker. For om ungdommene ikke får kjøre i helgene, så vil de IHVERTFALL ikke kjøre svin i ukedagene.

Det er altså så mye dumt som kommer ut av kjeften på slike folk at det skremmer meg. Hvordan i guds navn skal en stakkars 18 åring med fersk lapp bli en god sjofør, og få masse erfaring når han bare kan kjøre noen dager i uka? Altså, hva faen tenker de med her? Det er jo så jævla dumt.

"50% av alle bankran skjer på fredager, derfor stenger vi banken på fredag"

"65% av de som blir tatt av fotobokser, blir tatt etter klokka 11 på kvelden. Derfor stenger vi veien mellom 23:00 og 07:00."

"67% av alle tåpelige utsagn angående trafikksikkerhet kommer på trykk i en eller annen avis. Vi forbyr aviser"

Herregud. Om de vil ha bedre trafikksikkerhet, bedre sjofører og mindre dødsulykker så har de ikke noe andre valg enn og: 1, bygge bedre veier. 2, gi bedre førerkortopplæring. Mer praksis enn teori. 3, kanskje sørge for og oppgradere bilparken i norge.

Det er ingen andre alternativer. De bare dytter problemet unna! En 18 åring med fersk lapp og trang til fart kjører da vel faen ikke fortere på en lørdag kontra enn onsdag. Nei, det der er vel noe av det dummeste jeg har hørt på en stund. Men vi får takke oss til at det forslaget aldri i verden kommer til og bli gjennomført. Jeg setter min lit til at vi har såpass oppegående politikere.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig rimelig genialt!

Ved å forby helgekjøring, eliminerer man risikoen for ulykker, og vi kan dermed kjøre lettere biler, uten sikkerhetsutstyr!

En bil med plastramme og pappkarrosseri, uten airbager, esp, abs osv. vil spare vekt, dermed kan vi bruke mindre motorer og da vil CO2 utslippet gå ned!

Hmm... Når jeg tenker meg om.. Jeg har krasja to ganger... Begge var mandags morgen....

Sikkert "helgemolekylet" som hang igjen litt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.

Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve.

Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det.

Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den.

aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp.

Men så hadde du strengt tatt ikke lov til å kjøre den når du var 16 heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider