evil-twim Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Regnes vel som trimming. Så strengt tatt bare 1 forseelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hvorfor hadde han ikke lov til å kjøre lett MC når han var 16?? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hvorfor hadde han ikke lov til å kjøre lett MC når han var 16?? Vel, jeg sitter dessverre ikke med svar på ALT (bare nesten :)), men jeg tror kanskje at dette har noe med saken å gjøre: Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve. Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det. Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den. aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp. 160 ccm-sylinder er ikke veldig populært på en 125, tror du vel? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Nå kjører vell stengt tatt sikkert 80% av alle som har lett R-sykler med trim da. Selv hatt 2stk RS125, en FP og en orginal... Men du har jo ikke lov å kjøre med trim på den nei, du får heller ikke registert RS125'en til mellomtung forde vekt/effekt forholdet blir for høyt =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 For å ikke snakke om effektbegrensningen på 11kw. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 At sykkelen var ulovlig trimmet betyr jo ikke at man ikke har lov å kjøre 125 ccm når man er 16. Den sykkelen hadde ingen hatt lov til å kjøre, teknisk sett. Mulig det bare var klønete formulert. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Poenget her, er at skurk sier at en lettsykkel ikke går så annerledes enn en bil, mtp førerkort og topic øvrig i denne tråden. Men det er jo ikke så rart når han kjører en sykkel som muligens har dobbelt så mye effekt som er lov på en A1-sykkel. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Så hvorfor anbefales da trimming aprilia rs 125 da? Min skjærte seg bare når den var original.(15hk) Den hadde samme toppfart både før og etter trim, men man skal vel ikke kjøre mer enn 80 som jeg forsto. Kan egentlig ikke helt se problemet med trimming av 125. Det er vel det samme som å ha effektbegrensning i bil? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Er jo et greit forslag for slike som deg Skurk, da slipper du å ta ut kjørelyspærene bak når det er kveld og sånn.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Så hvorfor anbefales da trimming aprilia rs 125 da? Er vel neppe biltilsynet og politiet som anbefaler dette. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Og jeg venta til jeg fikk lappen på bil før jeg kjørte? BTW:slipper unna den regelen(som ikke kommer til å bli vedtatt) for at jeg kun mangler oppkjøring. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Og jeg venta til jeg fikk lappen på bil før jeg kjørte? BTW:slipper unna den regelen(som ikke kommer til å bli vedtatt) for at jeg kun mangler oppkjøring. Litt off-topic, men likevel interessant: Ser at du flytter til Holmenkollåsen 13. august. Tror du det er like lett å gjemme seg for politiet i Oslo? :-) Eller har du planer om å plutselig bli lovlydig? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Neimen se hera! http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/13/508669.html Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Neimen se hera! http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/13/508669.html Sier historien noe om hvem som har skylda da? Selv om en 51-åring er drept i trafikken, betyr det ikke nødvendigvis at han har gjort noe galt. Det er mye mulig at de to i den andre bilen var 18-år, nylig hadde fått lappen og grisekjørte som bare faen? Jeg aner ikke, men det gjør ikke du heller, så ikke trekk forhastede slutninger :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 regler til for og brytes hehe:P dem kan jo prøve og nekte folk som er myndige og kjøre bil etter klokka 11 eller hva dem mener og ikke i helgene er du 18 er du myndig liksom selv sakt har lappen da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg