Gå til innhold

Ungdom bør få førerkort på prøve...?

Ranger emnet

Ghost.

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er klart, det er MAANGE som nettopp har fått lappen som tar i litt vel ekstra. Det GÅR ann å roe ned to hakk. Går ikke utover bare deg selv, kan faktisk dra med deg andre også!

Hvis det er veldig moro å grisekjøre og herje så burde man ta en tur på bane...

Mener ikke at man skal kjøre som bestemor, men begrense seg bittelitt...

Men ikke forde, idee'n er vel heller litt voldsom.. Til tross for at den praktiseres i Canada..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne regelen blir praktisert i usa.. men der får du lappen når du er 16 i relativt mange sater og.. og tar jeg ikke helt feil, så varer ikke denne restiksjonen i 2 år!

når dette er sagt, så må jeg komme til selve saken her.. og dette diskuterte jeg litt med mor og stefar i det jeg hørte det på tvn, og fant fort ut at voksne (over 35) går det omtrent ikke ann å snakke med slike saker om..

for det første så kommer den rå kjøringen de syter og klager sånn over til å bli forflyttet over på dagtid istede.. sjakk trekk da det garrantert IKKE er mere biler ute om dagen..

og på annen side, så kommer jo den nordlige delen av landet å bli veldig trygt i et par mnd om året da.. siden ingen under 20 får kjøre bil når det er mørkt.. faen ska man gjøre når det er mørkt 24/7 da?? hehe!!

syns faen meg det er på høy tid at de jævlane vi (rettere sagt, de idiotane som ikke ser forskjell på bil og hest, som stemmer SV og V og RV og alt annet som værre er) har stemt fram til å sitte på løvebakken, bør høre litt mere på hva vi unge som faktisk sitter og kjører i bilane, på veiane uten noen form for utløp for vår glede for å kjøre fort andre steder enn på hovedveien, sier for noe!!

jeg er såpass realistisk av meg at jeg vet at man aldri i verden får vekk alle som kjører fort på veien, uansett hvor mye baner som blir bygget.. men mange av de for man sikkert vekk..

og med nyere og tryggere bil så vil ikke et evt uheld fra de som ikke kom seg vekk fra veien, bli så ille! men da må avgifter og priser ned! og så må jo seff veistandaren, veibredden og oppdeling mellom møtende biler bli større.. gjerne midtelere i form av 50 meter gress og et gjerde av noe slag.. slik som i sverige.. (50 meter blir vel litt i største lagen på endel av veinette, men breie ut veien et par meter og sette opp noen form for midtdeler burde gå!!)

men dette er ikke noe som kommer til å skjer før politikere flest setter seg ned og snakker med forbrukerne, gjør seg opp planer i samsvar og samarbeid med forbrukerne og faktisk setter det ut i live!!

heia norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo slik det er i dag..man får lappen på prøve i 2 år.

joda.. men du får ikke noen begrensninger på den.. du får hele lappen til odel og eie, så framt du ikke driter deg ut på 2 år.. og driter du deg ut, så må du ta hele dritten på nytt..

så paraksisen pr dags dato og den nye foreslåtte, er litt fra to forskjellige verdener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til idioten som hadde sagt detta jeg :

Er du fjern eller?

Kan ikke komme å mene at du vil forby mennesker under 20 år å kjøre bil på kvelden?

Bedre at de er ute og sosialiserer seg blandt andre med samme hobby og får oppleve ting en å f.eks eskperimentere med andre ting som alkohol og dop osv?..

Er det noe som setter liv på veien i fare, så er det veiene selv, du finner mer hull på norske veier en i en sveitserost.

Tett igjen de forbanna høla, og både bila og mennesker lever lenger!

Sånn satt litt på spissen selvsagt ^^

Sendte til heieraas@tryggtrafikk.no

Er visst han som gikk ut med detta..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider