Gå til innhold

Fluto82's learning by doing 16vT.

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har lest så gikk det siste 16vT prosjektet mitt til helvete etter tre dager med totalt motor havari. Men nå har det skjedd litt saker og ting. Gikk på nettet og fant meg en motor jeg kunne bruke,og endte med en 2E(ABA) motor fra en vento. Motoren kom på litt under en uke. 0g den så skikkelig bra ut. er litt små ting som må byttes over fra den herpa 9A motoren. Toppen jeg skal bruke er KR fra 1,8 16v. Turboen er en Garrett GT30R kulelager turbo. og ic fra golf g60. Den passer fint foran grillen.

Det som blir det aller feteste blir hvis jeg som selverklært Mikke-Mus mekaniker klarer å gjennom føre motorbytte på kortere eller rundt samme tid som de på verkstedet gjorde da jeg bytta fra g60 til 9A. de brukte 42timer som er ganske mye.

 

-Fluto82-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at fordeleren skal sitte på toppen.

Fordeleren sitter med en klamp og en enkel skru som holder klampen nede mot blokka og fordeleren.

 

Hele fordeleren kan løsnes ved å løsne skruen å ta av klampen.

Selve fordeleren KAN sitte fast i tetningene.

Tetningene KAN vris og ødelegges når den demonteres, men det er nok med å sette inn nye, kan erstattes med enkle O-ringer.

Vri mot klokka samtidig som du drar oppover. Dette skal være nok for å få fjerna fordelingsskive og hele fordeleren.

 

http://turbofun.demostore.no/product/10257/10290/434699/_16v_distributor_removal.html

 

Har ingen erfaring med dette, men det er nok flere på forumet som går god for dette.....

 

Ikke sitèr meg....

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ta å måle litt, så finner du ut om du har T25 eller T3 flens

 

Garrett TB03 mount flange four attachment STUDS are on rectangle 85 mm x 45 mm c/c apart - typical flange outside dimensions are approx. 90mm x 82mm.

Garrett T25 mount flange four attachment STUDS are on rectangle 72 mm x 40 mm c/c apart - typical flange outside dimensions are approx. 92mm x 62mm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i kveld. Fjerna fordeleren på blokka,flyttet veivhjul og drev til oljepumpa over på 2E motoren,montert oljepumpe. neste blir å få sveiset retur fra turbo på bunnpanna,montere clutch og bunnpanne. er det noe måte å få sjekket om ventilene tetter som de skal uten å demontere toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,er T3 flens... sa bare til de på ATP at jeg ville ha BBTurbo jeg. spurte ikke om hva turboen het. men leita meg fram til at det enten var 28R eller 30R

 

Kan du finne ut hvilken det er fra nummer på turboen? Er jo litt forskjell på hvor mye effekt du kan ha med de to....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår