Fluto82 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Som dere sikkert har lest så gikk det siste 16vT prosjektet mitt til helvete etter tre dager med totalt motor havari. Men nå har det skjedd litt saker og ting. Gikk på nettet og fant meg en motor jeg kunne bruke,og endte med en 2E(ABA) motor fra en vento. Motoren kom på litt under en uke. 0g den så skikkelig bra ut. er litt små ting som må byttes over fra den herpa 9A motoren. Toppen jeg skal bruke er KR fra 1,8 16v. Turboen er en Garrett GT30R kulelager turbo. og ic fra golf g60. Den passer fint foran grillen. Det som blir det aller feteste blir hvis jeg som selverklært Mikke-Mus mekaniker klarer å gjennom føre motorbytte på kortere eller rundt samme tid som de på verkstedet gjorde da jeg bytta fra g60 til 9A. de brukte 42timer som er ganske mye. -Fluto82- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 kofor ikke bruke en større intercooler? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 den er jo ganske stor den da.. større enn radiatoren. dekker nesten hele fronten. eneste er at den er litt smalere en andre IC. brukte den samme på 8vT jeg hadde før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Lurer på en liten ting,2E motoren har fordeleren i blokka,hvordan i alle dager får jeg ut den? har fått fjernet reimhjulet og akslingen til fordeleren,men selve fordeleren sitter bom fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Jeg mener at fordeleren skal sitte på toppen. Fordeleren sitter med en klamp og en enkel skru som holder klampen nede mot blokka og fordeleren. Hele fordeleren kan løsnes ved å løsne skruen å ta av klampen. Selve fordeleren KAN sitte fast i tetningene. Tetningene KAN vris og ødelegges når den demonteres, men det er nok med å sette inn nye, kan erstattes med enkle O-ringer. Vri mot klokka samtidig som du drar oppover. Dette skal være nok for å få fjerna fordelingsskive og hele fordeleren. http://turbofun.demostore.no/product/10257/10290/434699/_16v_distributor_removal.html Har ingen erfaring med dette, men det er nok flere på forumet som går god for dette..... Ikke sitèr meg.... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 kofor ikke bruke en større intercooler? Får ikke plass til noe større enn den da. Vi snakker Golf G60 intercooler, ikke en pinglete liten Corrado intercooler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Åssen innsprut skal du kjøre da, siden du skal ha en GT30 regner jeg med at du ikke skal ha Digifant.....eller. Hva skal du gjøre videre med bunndelen & toppen. Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Muligens kjøpe ARP bolter til rådene. men ellers blir all innmat orginalt. kommer til å bruke digifant, men det blir logging med bredbånds lamda den gangen her. og kanskje starte med ett litt mer moderat ladetrykk. POLO20VT- er enten GT28R eller GT30R, står 64A/R på turbinhuset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1535079 Her ser dere litt mer om det jeg har tenkt til å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 kan jo ta å måle litt, så finner du ut om du har T25 eller T3 flens Garrett TB03 mount flange four attachment STUDS are on rectangle 85 mm x 45 mm c/c apart - typical flange outside dimensions are approx. 90mm x 82mm. Garrett T25 mount flange four attachment STUDS are on rectangle 72 mm x 40 mm c/c apart - typical flange outside dimensions are approx. 92mm x 62mm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Er T3 flens på den turboen din Fluto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 ja,er T3 flens... sa bare til de på ATP at jeg ville ha BBTurbo jeg. spurte ikke om hva turboen het. men leita meg fram til at det enten var 28R eller 30R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Fått gjort litt i kveld. Fjerna fordeleren på blokka,flyttet veivhjul og drev til oljepumpa over på 2E motoren,montert oljepumpe. neste blir å få sveiset retur fra turbo på bunnpanna,montere clutch og bunnpanne. er det noe måte å få sjekket om ventilene tetter som de skal uten å demontere toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 ja,er T3 flens... sa bare til de på ATP at jeg ville ha BBTurbo jeg. spurte ikke om hva turboen het. men leita meg fram til at det enten var 28R eller 30R Kan du finne ut hvilken det er fra nummer på turboen? Er jo litt forskjell på hvor mye effekt du kan ha med de to.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 hva mener dere? har motorblokka klar til mont. i motorrom. er det best å montere hele motoren i en sveiv,eller går det greit å montere blokka først,og toppen etterpå? syns det var greit å skru ut motoren uten å ha toppen på.. kommer mye lettere til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.