Gå til innhold

Fluto82's learning by doing 16vT.

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

Kjører du med bblambda? Jeg kjører kun med bblamda, så jeg har koblet 2 stk motstander på kontakten som går til hjernen der den vanlige lambdaen skulle sende signaler. Slik at hjernen tror den får riktige signaler. Dette står på sidene til plxdevices.com under R500 users guide.

 

Edit:

 

8. Install the 20 Ohm, 10 Watt load resistor to prevent the engine check error code. This allows your ECU to "think" that your stock narrowband sensor is still being heated. This resistor can be obtained from your local radio shack or electronics store. If 20 Ohms is not available, two 10 Ohm, 10 Watt resistors connected in series (not parallel) will also work.

 

Install the noise filtering capacitor across Chassis GND and O2 Signal Input as close as possible to the ECU. This eliminates unwanted electrical noise and increases close loop ECU performance. This capacitor is not illustrated below. See installation instructions for more information.

 

*It is EXTREMELY IMPORTANT that your 20 Ohm resistor is rated 10 Watts or greater. This resistor gets hot during operation and extreme care must be taken to find a suitable location to mount. Avoid contact with plastic, wires, tubes and any material that may potentially be flammable. *You may use two 10 Ohm 10 Watt resistors connected in series as an alternate solution. Radio Shack part#271-132.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

Nå!!!! My fellow corrado owners! Har jeg gravd frem rado'n. Og det var sinnsykt godt å se "dama" mi igjen. Begynt så smått å legge litt planer om hva jeg skal gjøre.

-Bytte toppakning,har kun mekonomen dritt pakning,så jeg bytter til org vw 9A pakning. i metall.

-bytte innsug,vil ha kort innsug istedet for det lange som går over hele motoren.

-bytte lamda sonde

-bytte pakninger til eksos manifoil

-få den eu-ok og reg med 2L16vT hos biltilsynet. Prøve å få den godkjent med 170hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke testa å starte den. men da jeg gav meg var det veldig problem med "powerdrain" og fusking. tror den får formye bensin av en eller annen grunn. kommer til å sjekke alle jordinger og slikt i første omgang. også kommer jeg til å gjøre alt det som stod nevnt litt før.så det blir spennende. håper på å få skilt på den iløpet av juni-juli. burde ikke være noe problem hvis jeg skrur turbotykket helt ned og får den benka til 160hk+10%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår