Gå til innhold

in første vw... noen spm :)

Ranger emnet

premo

Anbefalte innlegg

jeg er en toyotamann som nå har kjøpt min første ikke-toyota. Valget falt på en '99 VW Passat stv. 1,9 TDI(110/115 hk) Highline. (bilder kommer!)

Noen småting må gjøres og her komer da noen spm inn... :)

For det første lurer jeg på forskjellen mellom 3B og 3BG. hvilken har jeg?

Jeg har noen slitte "karbon"-deler på innsiden av dørene rundt vindusknapper og i dørhåndtak og slikt. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe slikt?

Bilen har innebygget navigasjon også men denne er ganske utdatert og jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe ny cd til denne? Den som står i er en Blaupunkt Travelpilot DX Skandinavia 2000/2001.

Det siste spm foreløpig er egentlig et litt generelt spm og gjelder justerbart senkesett. Fremme er det justerbart fra FK Automotive og bak er det gule koni. Er usikker på om disse er justerbare en tror egentlig de er det. Hvordan kan jeg i så fall justere disse. har justert litt fremme og det funker fint men var ikke helt likt bak.

Eller har jeg litt planer for bilen. Soting av ruter bak b-stolpen. deretter får jeg se om det blir litt flere kromdetaljer eller o bilen skal holdes mørk. Fargen er mørk blå, felgene er matte med svart, skrudd(matt) felgkant men hovedlykter og grill er krommet. nye baklykter komer deretter alt etter hvordan bilen blir seende ut. men som sagt bilder kommer :)

håper jeg blir fornøyd nå som jeg skal prøve et annet merke. har gått fint så langt :)

'97 Toyota Celica 1.8i(solgt)

'86 Toyota Camry GLi(r.i.p)

'94 Toyota Celica GT4(solgt)

'99 VW Passat 1.9 TDi Highline stv.

'06 Peugeot Partner 4*4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 110hk eller 115hk du har? Det er 2 forskjellige motorer det. Er det 99 mod, så er det nok 110hk, men det ble registrert noen sent i 99 av 115hk og. Fleste, eller alle 115hk har antispinn, og så er det pumpedysemotor, og 110hk er rotarasjonspumpe. Har selv en 115hk PD, som jeg chippet til ca 155hk, og 420nm, men omprogramerte den til orginalt igjen, da jeg har automat (tiptronic), som ikke er så bra for girkassen. (chippet den gratis da)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 110hk eller 115hk du har? Det er 2 forskjellige motorer det. Er det 99 mod, så er det nok 110hk, men det ble registrert noen sent i 99 av 115hk og. Fleste, eller alle 115hk har antispinn, og så er det pumpedysemotor, og 110hk er rotarasjonspumpe. Har selv en 115hk PD, som jeg chippet til ca 155hk, og 420nm, men omprogramerte den til orginalt igjen, da jeg har automat (tiptronic), som ikke er så bra for girkassen. (chippet den gratis da)

jeg fikk opplyst av forrige eier at det var 115 hk motoren i bilen. 85 kw står det i vognkortet og den har antispinn. bilen er førstegangsregistrert i Tyskland 14/1-99.

får man såpass ut av å chippe disse altså? jeg har manuell kasse på denne og har planer om å chippe den til våren igjen.

takk til dere andre med innspill også!

'06 Peugeot Partner 4*4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du pupmedysemotor. Merkelig at den var registrert så tidlig i 99, disse er vel egentlig 00modeller, som er siste årgang før 3BG (facelift). Min er første gang registrert i Tyskland 28/12-99, men i følge servicehefte, er den ikke levert eier før 4/1-00, og den kommer opp som 00 mod hos forhandler. Har ikke sett noen 115hk, som er 99mod før, i evt. salgsannoser, alle står som 00 mod. Bilen gikk styggbra når jeg hadde chippet den, men vil heller kassa skal vare, og ikke måtte punge ut med min. 20 tusen.:)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler produsert etter 9.mnd i et år selges som neste års modeller.

Om du har 115hk motoren kan du se om du har TDI bokstavene med rød "DI" da har du 115hk Har du kun rød "i" er det 110hk.

Når det gjelder karbondelene så er nok dette lettest å kjøpe hos forhandler. Du finner det nok på ebay også. fargen heter "Netzoptik"

Cd med nye kart får du tak i hos en blaupunkt forhandler, f.eks Mekonomen, eller Møller.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker til optus og breisladdern.. da er mine spm besvart :)

bilen er så godt som clean bak for merker og slikt... bare vw-logoen i midten. får sjekke opp hos møller om det er 115 hk når den skal på service o en måneds tid :)

takk for alle svar!

'06 Peugeot Partner 4*4

Lenke til kommentar
Del på andre sider