Dr_S Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Kjøpte en pakke med nye påføringspads fra Meguiars, da den som fulgte med techwaxen er skitten. På pakken står det at disse er vaskbare...uten videre intruksjon. Hvordan vasker man disse? I maskin? Kan jeg vaske de sammen med microfiberklutene som tåler 90 grader? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det jeg gjør er å klemme ut alt av det som er inni, også milo i ei bøtte over natta, også håndvasker jeg dem, så skyller jeg dem i maskin, er litt usikker på om limet holder i 90 grader, eller selve pad'n.. Hva slags microfiber kluter har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vil ha skyline Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det er 90 fahrenheit, ikke grader celsius, noe som tilsvarer 30 grader. Jeg har vasket alle tingene mine (microfiberkluter, pads og drying towel) på 40 grader uten problemer. Siter [x] 2000 Topkart Yamaha 100 1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC [x] 1987 Fiat Croma Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Både mikrofiber, wash mitt og pads kan vaskes i maskin på 30 grader. Husk mild såpe, ikke tøymykner, og laveste rpm på vaskemaskinen. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Jeg har ufrivillig funnet ut om MF kluter tåler 90 grader celsius, hadde lagt en klut på badet også tenkte noen at dem bare skulle vaske den.. Jeg kan kjenne og se forskjell på de som er vasket på 40 og den på 90, den lager også riper.. Når dere tar padsene i maskina, får dere ut all voks som er inni? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Jeg har ufrivillig funnet ut om MF kluter tåler 90 grader celsius, hadde lagt en klut på badet også tenkte noen at dem bare skulle vaske den.. Jeg kan kjenne og se forskjell på de som er vasket på 40 og den på 90, den lager også riper.. Når dere tar padsene i maskina, får dere ut all voks som er inni? De padsene er boss for min del etter bruk. Prøvde faktisk 60 grader i går, ble ikke litt rene en gang! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Mener du at den som er vaska på 90 grader celsius, lager riper? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Pads'ene vasker eg for hånd, zalo i en hånd LITT på padsen og det varmeste vannet springen klarer, så e det bare å gnikke å gnukke ;) Blir helt rene så vidt eg kan se, og tror nesten alle stoffene som sitter nede går vekk... Mens som vil ha skyline sier, så kan de vaskes i maskin, men når eg sammeligner padsene eg hadde me de han har vasket i maskin, funker det bedre for hånd enn maskin ;) Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Microfiber er syntetisk, dvs plastikk og som kjent smelter plast ved høy temp, så etter 90c kan den få harde tråder som lager riper. Padsene mine går på 40c, finvask og milo. om de er fulle av polish, legger jeg de i egen pad vaskemiddel, og skyller de godt der før de ender i maskinen på 40c. Her kan du også benytte "kremt" zalo da den løser opp polish/voks (greit å se hvor lett den fjerner polishen fra pads, så skjønner du hvorfor bilen ikke liker det) Bare litt zalo i en bøtte med litt vann og dynk/klem padsene der litt, før de skylles godt i rent vann og tar en runde med milo i maskinen på 40c... Jo lengere det går mellom hver gang du vasker padsen, jo mere polish vil samle seg opp i de, så det kan lønne seg å ta de innimellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Mener du at den som er vaska på 90 grader celsius, lager riper? Microfiber kluten ja, testa på en ny cd plate, for å se om det hadde blitt noe forskjell.. MF som ikke hadde blitt kokt laget så og si ikke riper, mens den som hadde blitt kokt laget mye mer.. Og dette er en fin måte å sjekke om noe er ripefritt på synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hva slags microfiber kluter har du? Meguiar's sine. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Både mikrofiber, wash mitt og pads kan vaskes i maskin på 30 grader. Husk mild såpe, ikke tøymykner, og laveste rpm på vaskemaskinen. Takk, har kjøpt Wash Mitt også nå, så den trenger vel vask iblant også. Forresten, vasker dere felgene med Mitt ? Innbiller meg deblir veldig skitne da... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Jeg har egen mitt til felgene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Microfiber kluten ja, testa på en ny cd plate, for å se om det hadde blitt noe forskjell.. MF som ikke hadde blitt kokt laget så og si ikke riper, mens den som hadde blitt kokt laget mye mer.. Og dette er en fin måte å sjekke om noe er ripefritt på synes jeg. Slett ikke dumt det! Skal prøve det. Har en Autoglym microfiberklut jeg mistenker for å ikke være helt stabil. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg