Gå til innhold

Vaskbare pads Meguiars

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Kjøpte en pakke med nye påføringspads fra Meguiars, da den som fulgte med techwaxen er skitten. På pakken står det at disse er vaskbare...uten videre intruksjon.

Hvordan vasker man disse? I maskin? Kan jeg vaske de sammen med microfiberklutene som tåler 90 grader?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ufrivillig funnet ut om MF kluter tåler 90 grader celsius, hadde lagt en klut på badet også tenkte noen at dem bare skulle vaske den.. Jeg kan kjenne og se forskjell på de som er vasket på 40 og den på 90, den lager også riper..

 

Når dere tar padsene i maskina, får dere ut all voks som er inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ufrivillig funnet ut om MF kluter tåler 90 grader celsius, hadde lagt en klut på badet også tenkte noen at dem bare skulle vaske den.. Jeg kan kjenne og se forskjell på de som er vasket på 40 og den på 90, den lager også riper..

 

Når dere tar padsene i maskina, får dere ut all voks som er inni?

 

De padsene er boss for min del etter bruk. Prøvde faktisk 60 grader i går, ble ikke litt rene en gang! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pads'ene vasker eg for hånd, zalo i en hånd LITT på padsen og det varmeste vannet springen klarer, så e det bare å gnikke å gnukke ;)

Blir helt rene så vidt eg kan se, og tror nesten alle stoffene som sitter nede går vekk... Mens som vil ha skyline sier, så kan de vaskes i maskin, men når eg sammeligner padsene eg hadde me de han har vasket i maskin, funker det bedre for hånd enn maskin ;)

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber er syntetisk, dvs plastikk og som kjent smelter plast ved høy temp, så etter 90c kan den få harde tråder som lager riper.

 

Padsene mine går på 40c, finvask og milo. om de er fulle av polish, legger jeg de i egen pad vaskemiddel, og skyller de godt der før de ender i maskinen på 40c. Her kan du også benytte "kremt" zalo da den løser opp polish/voks (greit å se hvor lett den fjerner polishen fra pads, så skjønner du hvorfor bilen ikke liker det) Bare litt zalo i en bøtte med litt vann og dynk/klem padsene der litt, før de skylles godt i rent vann og tar en runde med milo i maskinen på 40c...

 

Jo lengere det går mellom hver gang du vasker padsen, jo mere polish vil samle seg opp i de, så det kan lønne seg å ta de innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at den som er vaska på 90 grader celsius, lager riper?

 

Microfiber kluten ja, testa på en ny cd plate, for å se om det hadde blitt noe forskjell.. MF som ikke hadde blitt kokt laget så og si ikke riper, mens den som hadde blitt kokt laget mye mer.. Og dette er en fin måte å sjekke om noe er ripefritt på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mikrofiber, wash mitt og pads kan vaskes i maskin på 30 grader. Husk mild såpe, ikke tøymykner, og laveste rpm på vaskemaskinen.

 

Takk, har kjøpt Wash Mitt også nå, så den trenger vel vask iblant også.

 

 

Forresten, vasker dere felgene med Mitt ? Innbiller meg deblir veldig skitne da...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber kluten ja, testa på en ny cd plate, for å se om det hadde blitt noe forskjell.. MF som ikke hadde blitt kokt laget så og si ikke riper, mens den som hadde blitt kokt laget mye mer.. Og dette er en fin måte å sjekke om noe er ripefritt på synes jeg.

 

Slett ikke dumt det! Skal prøve det.

Har en Autoglym microfiberklut jeg mistenker for å ikke være helt stabil.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår