Gå til innhold

Audi A3 1.8T dump ventil

Ranger emnet

miXer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal hente meg en Audi A3 1.8T til uka. Forrige eier har chippet bilen på norsk bildelsenter, og ba dem i tilleg å montere en dump ventil. Et åpent luftfilter er også montert.

Spørsmål 1: Liker disse bilene åpent luftfilter? Noe i veien for å ha det der?

Spørsmål 2: Liker disse bilene dump ventil?

Har hørt at det er noen dump ventiler som fungerer på bilen, mens andre kan fjerne effekt. Stemmer dette?

Noen som vet hvilke dump ventiler som passer på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Åpent luftfilter i seg selv er ikke noe problem (men heller ikke noe poeng med så moderat effektuttak). Det som derimot er et problem er eventuelle luftfilter med mye olje i, for de vil på sikt ta livet av luftmassemåleren.

2. Det bør være en resirkulerende ventil, ikke en ventil som slipper luft ut fra systemet. (Dette fordi denne lufta allerede har passert luftmassemåleren, og det dermed vil bli levert tilsvarende med bensin - noe som jo gir feil blanding om lufta forsvinner)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. kan få fusking og stopp med dumpventil på denne, for mye bensin i forhold til luft:)

jeg har kn filter som var ferdig oljet når jeg fikk det, ikke for mye olje og når det har gått en stund gjør det jo ikke noe så lenge man ikke har på mere olje.:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filteret kan jeg ha, men jeg bør investere i en resirkulerende dump ventil hvis jeg skal ha dump ventil på denne?!!

jeg ville gjort det, får jo lyden uansett.

Jeg har resirkventil, men min poffer:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har kikket på toll kalkulator for statusendring for kjøretøy og får oppgitt at det koster 0,00 kroner for å endre status fra 150HK til 205HK. Kan dette stemme?

For dere som lurer kan dere jo prøve selv.

Opplysningene dere trenger:

Side: http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO

Type kjøretøy / avgiftsgrupp: Personbil

Beregningsmåte: Bensin

Vekt: 1220

Gammel Motoreffekt: 150HK

Slagvolum: 1800

Ny Motoreffekt: 205

Dato for førstegangsregistrering: 01.01.1997

Er det noe mer jeg må gjøre for å få bilen registret med 205HK i vognkort? Må jeg bytte noen deler? Er det noe annet enn bytting av deler som da isåfall vil koste penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har kikket på toll kalkulator for statusendring for kjøretøy og får oppgitt at det koster 0,00 kroner for å endre status fra 150HK til 205HK. Kan dette stemme?

For dere som lurer kan dere jo prøve selv.

Opplysningene dere trenger:

Side: http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO

Type kjøretøy / avgiftsgrupp: Personbil

Beregningsmåte: Bensin

Vekt: 1220

Gammel Motoreffekt: 150HK

Slagvolum: 1800

Ny Motoreffekt: 205

Dato for førstegangsregistrering: 01.01.1997

Er det noe mer jeg må gjøre for å få bilen registret med 205HK i vognkort? Må jeg bytte noen deler? Er det noe annet enn bytting av deler som da isåfall vil koste penger?

Hvis bilen ikke er importert, og har vært i norge siden 97 så stemmer det at det er gratis effektøkningsavgift på denne. Det er litt frem og tilbake hva de forskjellige biltilsyn krever, så det enkleste er å tusle nedom din lokale veistasjon, og spørre hva som kreves. Er ikke utenkelig at de vil kreve bremser fra S3 feks. Vil vel være S3 som er naturlig å sammenligne med hvertfall, mtp effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...