Gå til innhold

Ladetrykk, lyd og drag.

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg ikke helt skjønner..

Det virker som om det går an å justere tenninga på disse motorene.

Men er det ikke selvjusterende tenning?

I og med at det sitter en bankesensor på blokka...

Trodde denne er med på å justere tenninga til bristepunktet?

 

Som jeg har lest, så justeres tenninga hele tiden (Advancing igintion) helt til det blir bank. Da justeres tenninga 3 GRAder bakover.(Retarding ignition)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke helt skjønner..

Det virker som om det går an å justere tenninga på disse motorene.

Men er det ikke selvjusterende tenning?

I og med at det sitter en bankesensor på blokka...

Trodde denne er med på å justere tenninga til bristepunktet?

 

Som jeg har lest, så justeres tenninga hele tiden (Advancing igintion) helt til det blir bank. Da justeres tenninga 3 GRAder bakover.(Retarding ignition)

 

 

Selvsagt går det an å justere tenningen. Hjernen kan dog bare justere tilbake et vist antall grader fra det som står i chippen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an å justere tenningen. Hjernen kan dog bare justere tilbake et vist antall grader fra det som står i chippen

 

Ok, da forstår jeg.

Det samme prinsippet som med Mono-Motronic altså...

En kjenning av meg satte på ny fordeler på 2.0 motor, og slet med turtallet. Hadde bomma med EN tann når den skulle settes på plass. Vet ikke hvor mye EN tann utgjør...

kanskje 10 tenner på rotor, en tann à 36 grader da....

Ikke rart den gikk som et dass!

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forstår jeg.

Det samme prinsippet som med Mono-Motronic altså...

En kjenning av meg satte på ny fordeler på 2.0 motor, og slet med turtallet. Hadde bomma med EN tann når den skulle settes på plass. Vet ikke hvor mye EN tann utgjør...

kanskje 10 tenner på rotor, en tann à 36 grader da....

Ikke rart den gikk som et dass!

 

 

Er det mulig å sette på fordeler feil da?

Jeg sliter oggså med turtall på min G60 etter at Fordeler er byttet...

Får ikke skikkelig max trykk og turtall før ved 4-6000 rpm...

Da "kicker" ladetrykket fra 0,7 til 1,2 bar.

Kan dette være noe sammenheng?

 

Glenn

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut av problem.

Tok en komptest av motor i går, og det viser seg at det er dårlig komp i syl 1 og 2, og 2'ern var nesten død :-(

Kommer også en del olje ut av luftfilter.

Er jeg heldig er det nok ventil problem. Hvis ikke koster skjorta. Ville vært kjipt med en full overhalling. Tror jeg slipper det siden alt er forsterket fra før. Det gjennstår å se når jeg åpner motoren....

Fortsettelse følger....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

som en på forumet sa tidligere:

1000mm, pronto.

Det er jo tross alt navlestrengn tiil motor/hjerne.

Kun denne som gir signal om luftmengde tilført motor..

 

Sitert fra minnet:

MAP (Manifold Absolut PRessure) er motorens måte å regne ut luftmengde tilført, under alle forhold.

Ved å vite lufttrykket i innsug, så er hjernen i stand til å finne ut hvor mye luft som blir tilført.

For at denne skal være helt korrekt i sin oppgave, så må

motor være mekanisk frisk, G-lader tight og fin, røropplegg helt tett og at motor produserer rett vacuum.

 

Ellers finnes ingen måte å finne ut pådrag osvosv..

Stol på meg, denne VIL du ha 1000mm.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår