Gå til innhold

Org delefilter?

Ranger emnet

$tonear^^

Anbefalte innlegg

Det tviler jeg veldig sterkt på at det er fra før!

Men nei, org. delefilter er elendige, og det er som regel de som følger med i frontsett du kjøper også, om du ikke kjøper et virkelig bra et!

Vil tro at de har koblet diskantene bak på spilleren!

Det du kan gjøre for å være helt sikker er å se hvilken farge ledningene på diskantene dine er, og så se om de er koblet til spilleren din!

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei

Delefilteret som følger med komponentsett er tilpasset nettopp dette settet.(selv om det gjerne er komponenter av heller laber kvalitet i dette) Det er ettersom jeg har skjønt avhengig av impedans og andre egenskaper på ulike elementer.

Så delefilter bør tilpasses de enkelte komponentsett.

Dette gjelder passive filter.

Har du et aktivt filter vil du få ut riktige frekvenser med en gang, men da må du ha en forsterkerkanal til hvert element.(kan bli mange kanaler hvis du har komponentsett bak og foran pluss evt mellombass og sub)

MVH Frangran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man skal ta det rolig med å fordømme delefiltre selv om de ikke er veldig dyre. Det er kanskje mer betenkelig når du finner de samme komponentene i de dyre delefiltrene?

Henvises det her til flankesteilheten, altså hvor mange dB fall per oktav etter delefrekvensen, så er det sant at de bedre kanskje har spandert en komponent til og fått hele 18dB/okt, som er noe å rope hurra for.

Er det noen som har konkrete eksempler på delefiltre de har opplevd som dårlige så vil jeg gjerne høre om det, seriøst, dette er ikke et forsøk på å være sarkastisk-jeg er faktisk interessert.

Da kan det og hende at jeg stjeler posten til min "impedanse i teori og praksis" tråd.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider