Gå til innhold

Caspar's Chevolvo 282 !

Ranger emnet

Caprice

Anbefalte innlegg

Det er synd med bakvinduet ja, og at det mangler reservehjulsbrønner.. Men du får stille på Ål, av og til ser ting annerledes ut på ekte enn på bilde.. Var interessert i bilen helt til jeg så at det var den med de rare bakrutene :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kul bil..

men synes det så litt rart ut det med bakvinduet, tror det hadde blitt bedre å lakket vindusrammen i døra sort.. ;)

og lista på siden av bilen, er den skjøtet, virket litt kort, eller er det synsbedrag?

Smaken er som kjent som baken.....

På 90 tallet når denne bilen ble bygget, var den svart med bertone kronen der som vinduet er kortet inn, så den er jo litt inspirert av bertone da.

Jeg liker det vinduet godt, synes det kler bilen veldig bra:win ,

men er enig i at det burde vert lakket i vindus rammene der, jeg har og pusset der på høyre siden , men ble aldri ferdig med det.

Alle listene til bilen var med , jeg la bare de til vinduene og den til bagasje lokket inni bilen siden klipsene er litt dårlige til dem.

De listene på siden bak er kappet ja for der sto som sagt en vinge , eller det var mer som ett flatthjern som var dradd over bagasje luka og over på siden, husker jeg.

Jeg skal prøve å få tak i bilder fra 90 tallet av den bilen, vet om han som hadde den da, han lovet meg bilder av den iallefall.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan man bygger om til automat-choke på disse vri åtterne?

Det kommer vel ann på hvordan forgasser det står montert. Er vel ikke alle det går å ettermontere el.choke.

Bedre å gjøre som Kristian S sier og monter en original chokewire fra Volvo og koble inn på gasseren. Da vil jo lyset i dash'en virke også. Wire finner du jo på hoggern, koster vel bare noen kroner..

Hadde dette på min 245 med V8, funket fett det :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fungerer ja, men da må man stå og ruse den i 10 min først.. fulgte det med en original wire?

har bare skrudd opp tomgangen!

Mener wiren ligger der ja , er bare å ta av luftfilteret og sette den på den "armen" på venstre siden av gasseren , du ser det med en gang.

Spjeldet er i forgasseren iallefall , er bare å koble det til.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært med på å skru bremeser på 240 som har vært så enkle å ha med å gjøre. Alle skruene løsna og ikke noe problem.

Kunne jo til og med bruke de gamle røra og slangene. Helt fantastisk :)

Det eneste som stoppa oss var at ikke hadde 8mm fastnøkkel til å løsne lufteniplene med damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider