Gå til innhold

Montering av turteller, bytte alt av framdeksel!

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

Oki... På bilen min så er det ikke turteller, og det er bare sånn stygg klokke der... Dette skal byttes ut, men er dette noe sliit ? Noen som kunne gitt meg en "guide" ? Også er det en ting til.... ALT av deksler, dashbordet osv foran er brunt ! Og det var ufattelig stygt :( Derfor skal jeg bytte ut alt dette her, og i tilleg skal jeg bytte ut hele gulvmatta, for den var også brun .... Noen steder jeg får kjøpt noe sånt ?

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les http://www.4130-products.com/step/remove/index.htm

der har du hvordan du tar ut instrumentpanelet, samt dekselet rundt det.

dashbordet er også ganske enkelt å få ut, står vel noe om det på golf2.dk

leit å høre om brunfargen ja, det er en av de mange heller merkelige fargevalgene som de har klart å trykt ut av wolfsburg!

speedwell har vel kanskje et blått dash til salgs snart? :]

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Da får jeg se litt rundt da ... Men hvis noen vet HELT hvordan man gjør det så si ifra :) Kanskje det finnes en guide av noe slag ?

Det du gjør er å Skru ut HELE ramma.. (der anlegget er, justering varme, og lysbrytere er) Vipper du ut denne lysbrytern.. så ser du at det sitter noen skrur innenfor der som holder ramma..

Husker jeg riktig er det 1 skru ved Lysbruter, 1 skru ved "dummy" knappene... og 1 borte ved Spiller eller no... og 2 skruer over på oversiden ved instrumentpanelet... Da tar du ut ramma...

Når ramma er av Ser du at speedo boksen er festet med 1 skrue p hver side.. det er det eneste med fester... men før du skrur av disse vill jeg nappet ut SPEEDO vaiern på baksiden.. (kan være vanskelig å komme til, her skrudde jeg ut dekselet under rattet ved sikringsboksen for å komme opp under bak speedo boksen)..

Og under speedo boksen sitter det 2 Store kontakter du må dra ut.. Min satt som faen.. så bruk makt.. er sånne klemmer på de du må presse inn så dra..

HVIS du ikke er sikker på om LYSENE i det nye speedo fungerer, og vet det fungerer på det gamle.. SÅ ikke vær dum som meg å sett inn SPEEDO før du bytter fra det gamle:).. hehe..

Nå er det bare å sette inn det nye speedometeret og koble på å montere alt i du har demontert:)... husk å spar på skruene.. mangler du bare 1 skrue.. vil ett eller annet riste og du vil bli gal når du kjører:) snakker av egen erfaring:)

Mye av dette er sagt rett fra hodet.. så om noen vet bedre så rett meg.. men jeg gjorde dette etter HAYNES boka... kjøp denne.. der står det

Værse god:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Forskjellen er at Golf 2 dash er DRITSTYGT, og Golf 3 og Corrado er litt finere. Men det ultimate hadde vært Golf 4 dash, det er snasent...

Golf 3 og corrado trenger tilpassing da.. det passer ikke rett inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Vanskelig og få dem til og passe ?

Aner ikke... men tviler på at festene på golf 2 er de samme som på golf 3:) så her må man drive på litt...

Også har jeg hørt corrado er litt breiere.. men ikke noe jeg vet

Og siden du har en 1,6 l motor.. så ville jeg ikke gått så langt som å bytte hele dashen. Hvis du kommer over ett helt ett til billig penge ok.. men bruk heller penga på noen bedre stoler og bruk det på dempere/felger/styling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider