Gå til innhold

Spar bensin med Fuelmax magneter!!!

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Ser at jukseproduktet Fuelmax til å feste på bensinslangen på bilen blri forsøkt solgt bl.a på norske QXL nettauksjon.

Hvis dere vurderer noe slikt, les først vedlagt dom mot produktet i USA:

http://www.consumeraffairs.com/news/fuelmax.html

For de som ikke er så stive i jurist-engelsk, er dette fra det amerikanske forbrukerombudet.

Produsenten av Fulemax ble i 2001 dømt for u-etterettelig markedsføring. Dommen trekker spesielt ut sitater fra Fuelmax reklamen som lover bensinbesparing og økt motoreffekt. Dette er ikke underbygget.

Fuelmax-produsenten vedtok dommen.

Fant også en nettside hvor nye forhandlere søkes verden over til distribusjon av produktet. De ble lokket med avanse på 400% pga folks ønske om å være miljøvennlgie og å spare bensinpenger.

Det er tydelig at produsenten nå konsentrerer seg om eksport, siden bløffen er grundig avslørt i USA.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uskyldig dømt?

Top Fuel i japan er et ganske kjent og respektert tuningfirma og de har nylig lansert sin egen versjon av dette (Power NEO). Og de bruker det på sine egene demobiler.

På sin siste Honda Integra med 500hk bla.

De sier magnetene påvirker bensinen og jevner ut strømmen av bensin og derfor øker effektiviteten.

Dyno tester har gitt 5hk økning på standard Honda K20(motoren som sitter i Honda S2000 med 240hk).

THEORY OF MAGNETIC POWER

POWER NEO uses a strong magnetic field from the neodymum magnets to re-arrange the gasoline molecules to be in a more structured which provides a more complete combustion. This improves the combustion efficiency, and in turn reduces the amount of unburnt gasoline and corbon monoxide in the hydrocarbon infested exhaust gas. Carbon monoxide is the main component in exhaust gas pollution. POWER NEO is able to contribute to the global warming reduction which is the biggest environmental problem today.

Finner mer om den her blant Top Fuel produktene.

http://www.takakaira.com/performance/main.html

Noen som noen gang har motbevist effekten? Åssen vet vi det er tull? Skulle vært morro å kjøpt en Power NEO og testa på en bil på rulla selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette tror jeg ikke virker.. litt usannsynlig spør du meg. slike vidunder produkter har vært i salg i alle år...

skulle likt å vist hva det gjør med bensina, er vel like effektivt som den rusteskyttern som skulle ionisere bilen. men virket ikke i det hele tatt... hvertfall da motor kjørte test...

Beste lureri for noen år siden var klokka som ble solgt som så veldig fin ut , men hadde pålimte visere.:D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig.

Bensin blir overhodet ikke påvirket på molekylært nivå av et lite magnetisk felt.

De 5 ekstra hk`ene som dynoen viser ligger nok heller i andre faktorer som feilmarginer..

Det tragiske er at folk som ikke vet bedre kjøper dette våset.

Dårlig gjort av selgere å lure penger av folk som har slitt for å tjene dem :mad:

Reklamen for POWER NEO er jo latterlig å lese. CO, som kommer av dårlig forbrenning ( underskudd av oksygen ) påvirker ikke den globale oppvarmingen. CO er en svært giftig gass, selv i små mengder for oss mennesker. Det er svært lite av den i atmosfæren, den påvirke i svært liten grad den globale oppvarmingen.

En gass som gir global oppvarming er bla Co2. Hvis POWER NEO virker som de påstår ( gi bedre forbrenning ) så vil Co2 nivået fra eksosen ØKE, da den støkiometriske ligningen går opp ( 14.7 deler luft og 1 del bensin ). Ergo POWER NEO vil BIDRA til økt global oppvarming! ( hvis den hadde fungert da..)

Så dette talentløse jippoet av POWER NEO ( de må like filmen matrix, siden de tror de vil selge mer ved å slenge inn et kjent navn ) håper jeg forsvinner for godt.. ser jeg noe slikt i butikker her i norge så skal jeg iallefall brøle av latter hvis betjeningen prøver å overbevise meg om at dette virker... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen VIL absolutt bedras. Slik produkter ligger gjerne på priser hvor folk tenker "jaja, det skader ikke å prøve ihvertfall. 800kr fra eller til på en bil er jo småpnger".

Poenget er at det er NETTOPP slik disse svindlerne VIL at vi skal tenke!

Og tenk om det hadde fungert! Tenk om min Chevrolet Astro hadde minket gjennomsnittsforbruket fra 1,2 og kanskje ned til 1L/mil!

Hadde jeg fått lånt en til utprøving og produsenten/selgeren hadde gått med på å offentliggjøre mine målinger over en viss tid UANSETT hva de ville vise, skulle jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å lese sånne poster! speisielt morro er det fordi jeg ikke skjønner noe mer enn halvparten av molykyler å under trykk på ting å tang.. er mange kurs jeg kunne trengt..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal begynne å selge sånne jeg:D Markedet er der ihvertfall... Har sett mange biler som har ettermontert sånne duppeditter. Fatter'n gjorde et forsøk med noe lignende en gang. det viste seg at CO% steg når han satte den på, dvs fetere blanding...hvordan det gikk an må gudene vite, men for å få molekylene til å strømme sånn og sånn kreves det et HELVETE av et magnetfelt;)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At CO2'en steg tyder jo på mer fullstendig forbrenning, så noe virkning kan den ha hatt.

Men salgsargumnetet om at CO2'en skal ned ved gruk av dette viser jo at de som selger den ikke har filla av peiling.

Nye forhandlere av dette produktet lokkes med 400% avanse. Tipper de får tilsendt en ferdig argument-pakke som de oversetter til norsk uten å sjekke holdbarheten på argumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette fungerer, noe jeg tviler sterkt på, er det da merkelig at bilprodusentene som bruker millioner av kroner på å utvikle motorer som utnytter drivstoffet bedre, ikke har sett hvor effektivt dette er........

Neste eksperiment: Legge bensinslangen innom suben..

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider