Gå til innhold

ABS kontrollampe lyser ikke ved "selvtest"

Ranger emnet

arachna

Anbefalte innlegg

Hadde III'ern min på EU-kontroll forrige uke, og den ble felt av en enkelt toerfeil. ABS-kontrollampen lyser ikke ved start av bilen, noe den vel skal gjøre. Jeg har nappet ut dekselet og sjekket pærer/dioder. Disse ser hele ut. kontakten satt også skikkelig virket det som.

Noen som har tips om hva jeg kan sjekke videre? Er i en situasjon der jeg må forsøke å gjøre så mye som mulig selv. Selve ABS var det ingenting å si på, det var kun kontrollampen som ikke oppførte seg.

Golf III, stv. 97' mod.

Hjelp og tips er svært velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde III'ern min på EU-kontroll forrige uke, og den ble felt av en enkelt toerfeil. ABS-kontrollampen lyser ikke ved start av bilen, noe den vel skal gjøre. Jeg har nappet ut dekselet og sjekket pærer/dioder. Disse ser hele ut. kontakten satt også skikkelig virket det som.

Noen som har tips om hva jeg kan sjekke videre? Er i en situasjon der jeg må forsøke å gjøre så mye som mulig selv. Selve ABS var det ingenting å si på, det var kun kontrollampen som ikke oppførte seg.

Golf III, stv. 97' mod.

Hjelp og tips er svært velkommen!

Får håpe at det ikke er pæra som er gått!

Hadde dette problemet jeg også, det gjaldt da begge lysene, prøvde å lodde på nye fra en lignende bruktdel, men hadde for tykt loddetinn og loddebolt. Endte da med at jeg måtte kjøpe hele greia ny, og hold deg fast, Møller skulle ha 1300 blanke norske kroner for den lille skiten!

Du har målt om pæra er hel?

Why didn't you fix it when you knew that was the problem?

En irritert Mads Østberg i en busslomme under rally Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at det ikke er pæra som er gått!

Hadde dette problemet jeg også, det gjaldt da begge lysene, prøvde å lodde på nye fra en lignende bruktdel, men hadde for tykt loddetinn og loddebolt. Endte da med at jeg måtte kjøpe hele greia ny, og hold deg fast, Møller skulle ha 1300 blanke norske kroner for den lille skiten!

Du har målt om pæra er hel?

Har ikke målt den, bare holdt den opp mot lyset og sammenlignet med pæren som er til brekket. Så ikke noe brudd på tråden i pæren. Skal få lånt meg utstyr slik at jeg får sjekket om den gir lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider