Gå til innhold

Audi 100 2.3E 1991/1992 mod.

Ranger emnet


Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har vert og sett på en Audi 100 2.3E 1991/1992mod. Og lurer på et par spm. Lurer på hva som er positivt/negativt med denne bilen, hvor mye bensin på mila bruker den? Nm? Og er det en bil og anbefale? Hvilke trim/tuning muligheter er det til denne bilen? evt. link? =) Kom gjerne med data fra audi og.

 

25000kr. Skulle han ha, hørres det rimelig ut? Hva ligger de på i pris? Kjørt 285000km.

 

Viss det blir handel, vurdere jeg Sportsfilter og eksos, chip og kam? Hvor mye hk. ekstra vil jeg få ca. og noen som vet ca. pris på dette?

 

mvh.

Jarle

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Viss det blir handel, vurdere jeg Sportsfilter og eksos, chip og kam? Hvor mye hk. ekstra vil jeg få ca. og noen som vet ca. pris på dette?

 

mvh.

Jarle

 

Løp og kjøp ;)

 

Innsatsfilter finnes, glem konfilter (nesten håpløst å tilpasse!)

Eksosen er bra som den er, i alle fall så lenge du ikke skal porte toppen. Større eller mindre eksos gir effekttap! Chip trenger du heller ikke. Trimkam finnes, jeg fikk med kun den en effektøkning på 25 hk i min 2.3E ('92 A100), fikk bremset 127 hk før og 152 hk etterpå. Betalte 3k for den hos Velox Motor.

NB! Du må i tilleg ha justerbart kamdrev om du har NG- eller AAR-motor, dette fordi ditt eksistrende kamdrev ikke passer på kammene. Mer i tråden under.

 

http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/170554-bytte-av-kam-2-3e.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida ingenting galt med det!Men skjønner ikke helt hvorfor verdien på felgene spiller noen rolle?Bilen ser jo pen ut med de felgene da,å hvist felgene fungerer uten vibrasjoner å sporing,så spiller vel verdien liten rolle.Men..det er jo hver sin interesse da!

 

Nei nei, er bare noe jeg lurer på, den er litt tung på rattet, tror ikke den sporer, men han sier at grunnen til at den er litt merkelig i fart og tung på rattet er fordi det er kast i venstre framfelg.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kast i felgen vil dette gjøre utslag i form av vibrering i ratt, større fart mere vibrering.

Om den er tung på rattet er det andre årsaker, Den skal være rimelig lett til vanlig.

 

Det er litt vibrering som du sier, og så er denn lett på rattet, men litt annerledes og tyngre når du tar venstre svinger, bva kan det være? Finner de slikt ut på naf test?

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke tannstanga holder på å takker for seg da vist den er tyngre å styre til den ene siden.Disse bilene skal være meget lette på styringen når alt er som d skal..

 

Er det dyrt og fikse? Og er det noe jeg kan klare selv?

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår