hipolehip Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Hei. Ka fordeler og ulemper er det med gele batteri? Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 tje, er det noe ulemper i det hele tatt da!? eneste må være at enkelte ikke passer i org batteri kasse mtp innfesntinga, og er litt høyere, ellers er det vel stort sett bare gleden! kommer ikke på noen ulemper jeg hvertfall.. bare husk å ha skikkelige kabler melom dynamo, starter og batteri.. er nøpne på ladingen om de skal yte maks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Bare vær obs på at de fleste gelebatterier skal ha ca 14.1V ladespenning og ved overlading kan veske flykte gjennom form for overtrykksventil og de er forseglet så det er jo ikke mulig å etterfylle. Men nå skal det sies at jeg har et sønnak exeide som har fått lada seg med 14.7V nå i ca tre år uten at jeg kan merke noe som helst. Ellers er vel fordeler og ulemper som nevnt tidligere. Jeg skal ihvertfall ikke ha noe anna enn gele om jeg har mulighet :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Er ingen ulemper med gelebatteri, det kan man ha inne i kupéen om man vil. Ingen gass, ingen lukt. Ellers lik ett vanlig. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Er ingen ulemper med gelebatteri, det kan man ha inne i kupéen om man vil. Ingen gass, ingen lukt. Ellers lik ett vanlig. Noen ulemper er det... Tåler ikke å stå lenge uten strøm(tomt)og ikke minst prisen.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Noen ulemper er det...Tåler ikke å stå lenge uten strøm(tomt).. -Det gjør heller ikke vanlige batterier det. Tommelfingerregelen er at blir det under 12V på et 12V batteri, så kan man bare kaste det. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg