Gå til innhold

Problemer med E200


petterht

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjører rundt i en E200 og opplevde før at bilen kokte veldig fort i kø. Grunnet dette byttet jeg termostat, og det virket som alt var i orden! Men så kjørte jeg i byen i dag igjen(i kø), og nålen krøp over 100 tallet igjen! Når jeg stoppet, kokte det, og noe av vannet rant ut(i ledningen som henger ut av holderen). Betyr det at det ikke var termostaten jeg skulle bytte? Etter jeg har kjørt hører jeg aldri viften gå selv om jeg har kjørt på høyt turtall. Pleier den ikke det? I så fall må jeg bytte ut hele viften?

 

Jeg har lite peiling på bil og håper dere kan gi noen gode råd til en fattig student!

 

PS: Et annet problem også. Når det regner, spess om vinteren, har den problemer med å starte. hoster seg i gang. Jeg tenkte å bytte rotoren(?? (den under fordeleren)) og pluggene? Andre forslag? Bilen jukser også litt når den står i DRIVE.

 

På forhånd takk!

 

mvh

Petter HT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det E200 eller en 200E? og isåfall årsmodell?

Er en viss forskjell på bilene med tanke på tenningsystem og innsprøytningsystem (en del år forskjell)

 

Om det er en 200E så er det magnetstyrt vifteinnslag på en vifte som følger motor. Hender at sensoren til den ryker. Sitter i framkant av toppen. 2 ledninger inn på om bilen er eldre enn 90/91 og 3 ledninger om det er 91/92 (om jeg ikke husker helt feil)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det E200 eller en 200E? og isåfall årsmodell?

Er en viss forskjell på bilene med tanke på tenningsystem og innsprøytningsystem (en del år forskjell)

 

Om det er en 200E så er det magnetstyrt vifteinnslag på en vifte som følger motor. Hender at sensoren til den ryker. Sitter i framkant av toppen. 2 ledninger inn på om bilen er eldre enn 90/91 og 3 ledninger om det er 91/92 (om jeg ikke husker helt feil)

 

Det er en 200E og 1991 modell.

 

Tror du det er viften som er problemet? Helt sikkert? Hvilken deler må jeg i så fall skifte? Dyrt?

 

Takk for hjelp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på at det er temperatursensoren.

 

Om du har kontakt med 2 ledninger på, så kan du ta av kontakta og sette på en liten ledningstubb i den. Da skal innslaget til vifta være på hele tiden (så lenge tenning på eller motor i gang)

 

 

Koster ikke så mye. rundt 300-350 tipper jeg.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturføleren skal byttes. Ikke ledningen. Sier bare at det går an å tjuvkoble så vifta går hele tiden. Sitter helt i framkant av motoren, like ved termostathuset. Som jeg skrev i første innlegget, kan hende du har en kontakt med 3 ledninger inn på. På den er jeg litt usikker på hvilken ledning som gjør hva...

 

Skal også sitte en greie med 2 slanger på der, men de har ingenting med kjøling å gjøre. Det er til justering av tenningstidspunkt avhengig av temp på motor. Trenger ikke tenke på de. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår