Gå til innhold

Tikk tikk sier motoren min..... 2,2 5er

Ranger emnet

Arild.

Anbefalte innlegg

Har fått ventilrasling. Heller knusverklyder. 2,2 5er. KU

Det kom sånn nesten plutselig. Har skiftet alle løfterne (brukte) men ikke noe bedre. Prøvde en gang til , da med kammen også fra en annen delemotor (brukt det også), meen fortsatt rasle rasle.

Kan det være noe med oljetrykket som gjør dette til et stort irritasjonsmoment ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått ventilrasling. Heller knusverklyder. Det kom sånn nesten plutselig. Har skiftet alle løfterne (brukte) men ikke noe bedre. Prøvde en gang til , da med kammen også fra en annen delemotor (brukt det også), meen fortsatt rasle rasle.

Kan det være noe med oljetrykket som gjør dette til et stort irritasjonsmoment ??

Du fortjener ikke bedre når du setter inn brukte løftere!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener vel ikke bedre nei. Var jo rart om alle de jeg har prøvd er kaputt når de fungerte i de andre motorene.

Motoren er en 2,2 5er. KU.Sitter i en -87 mod.

Er du sikker på at det lyden kommer fra ventilsystemet? Var lyden der fra første stund etter at du byttet eller kom den tilbake igjen etter en stund?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner ikke på rådebank, og ikke tenningsbank.

Mener det er ventilsystemet ja. Forrige audien fikk denne lyden også men svakere.Lyden kom selvsagt rett før vi dro på ferie (6-7 uker siden.)

Byttet som sagt løfterne med brukte fra en motor som ikke hadde denne lyden men den ble ikke bedre. Kan det være noe oljetrykktrøbbel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vakumpumpa noe med ventilløfterne å gjøre da ?

Kjører på 10/40 olje og skifter regelmessig.

Oljetilsetting..hmm

Men kan oljetrykket føre til slike tingtro. Høres ut som det er ganske midt på motoren at trøbelet er. Sånn ca syl 2-3

Har ikke så god kunnskap om disse motorene, men jeg kan i farten ikke se hvorfor en standard sugemotor med normalt innsugsvakum skulle trenge noen ekstra pumpe. Eller så er det jo vanlig på dieselmotorer...

Oljetrykk, eller snarere manglende oljetrykk, kan forårsake de grusomste ulyder, men jeg synes det er litt vanskelig å fortelle deg hva som er galt i din motor. Ventiltikking har jo en karakteristisk lyd som du burde kjenne igjen. Så du noen slitasje på kammen eller sliteflatene på løfterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der vakumpumpa har ikke jeg. Må være annen motor du har bilde av.

Ikke noe synlig slitasje på kam og løftere nei. I og med at de er fra en motor som sto i min bil tidligere (som ble skiftet ut av andre årsaker) , så mener jeg at de skal være ok.

Lyden er av type metalisk. ganske hørbar lyd ja.

Må kansje måle oljetrykket på den. Kansje oljepumpa er sliten¨.

Hva sånn ca skal oljetrykket være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider