Gå til innhold

Tikk tikk sier motoren min..... 2,2 5er

Ranger emnet

Arild.

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja nå har jeg endelig skiftet toppen. Det viste seg at det var en "dyselignende" del ca midt på toppen,som oljen kommer ut av under kammen, som har løsnet. MEN det tikker fortsatt :wonder:

Det er jo nye løftere også.

Har en utvei da......:ex_machin

Høres kanskje ut som ett dumt spørsmål... men hvor mye olje kjører du med. I forhold til merkingen på peilepinnen?

Min tidligere Audi måtte faktisk ha "nok" olje for ikke å ventil tikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig at den må ha nok olje. Det måtte min også..

Eksoslekk kan høres ut som ventiltikk.. Pga sprekt manifold lakk min bittelitt når den var kald, og det hørtes ut som ventiltikk!

Og hva slags olje kjører du på?

Er du heldig så tikker det fra INNSIDEN av motoren. Og plutselig får du samma problemet som meg (les: råde ut av blokk).. haeh Neidah...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Er litt flau nå da men det viste seg at de nye løfterne jeg fikk, (det var 8 i en pakke å 2 i en pose) Å de to i posen var Feil...... Så det når jeg tok av toppdekselet . Da var det litt avstand mellom løfterne å kammen 1,5 mm ca. Irriterende å flaut......

Og du er sikker på at løfterene er feil? Hydrauliske løftere justerer seg selv som du sikkert vet, og at de har for stor klaring til kammen når de er nye er ikke uvanlig! Motoren vil da tikke en liten stund etter oppstart første gang, for så å aldri tikke mer ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider