Gå til innhold

Forslag til komplett bilstereo

Ranger emnet

Monty

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal snart handle inn bilstereo, og har funnet en grei nettbutikk som jeg tenkte å bestille fra.

Nettbutikken er amerikansk, og jeg lurer derfor på hvordan jeg skal regne med prisene. Blir vel noe ekstra for toll el. Og hvor mye må jeg regne i frakt?

Hvis noen vet dette sikkert så hadde jeg satt pris på det. :)

Mvh.

MonTy

d(-_-)b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare legge til at det er frakt + moms og ikke motsatt. Med det mener jeg at du skal betale moms av frakten også!

momsgrunnlaget tollvesenet bruker er det det koster deg å få varen til grensen!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk http://x-rates.com/ for å regne dollarkursen. Den er en av de bedre og mest riktige jeg har brukt.

Så må du huske på at du må overføre penger til dem før de sender. Og du må betale 25$ ekstra for å dekke gebyret for deres bank.

Så må du huske at dui betale en 3-500kr til banken din for at de overfører penger for deg, ellers så kan du gjøre det selv via nettbanken din.

Min pakke kom etter 8 dager. :) Og jeg har ennå ikke betalt mva. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakten fra Sonic har de en egen beregningsknapp for. Trykk "calculate shipping", så får du opp hvor mye frakten vil havne på ;)

For å regne dollarkursen skriver du simpelthen "XXX usd in nok" i Google.

Mva skal i teorien betales av kjøpesum+frakt, så om du ganger med 1.25 finner du totalsummen inkl. mva. Men om du må betale mva eller ikke kommer helt an på om pakken din passerer "toll-kontrollen" eller ei. Noen pakker gjør, andre gjør ikke. Og mva-kravet kan komme i posten to-tre måneder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du da har handlet all stereoen din i utlandet så kan du spørre alle de kunnskapsrike menneskene :chairshot her på forumet om hjelp til montering, innstilling og annet :klovn:

Har du vurdert å handle hos en norsk butikk slik at du har en plass du kan henvende deg dersom du skulle lure på noe eller trenger hjelp og råd til montering og innstilling av anlegget?

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du da har handlet all stereoen din i utlandet så kan du spørre alle de kunnskapsrike menneskene :chairshot her på forumet om hjelp til montering, innstilling og annet :klovn:

Har du vurdert å handle hos en norsk butikk slik at du har en plass du kan henvende deg dersom du skulle lure på noe eller trenger hjelp og råd til montering og innstilling av anlegget?

Mvh

Pål

Blir ingen problem det. Har venner og bilstereo butikk som kan dette i nærheten.. Og når jeg får bilstereo'n for under halvparten av hva den koster i Norge, så er jeg ikke i tvil. :)

Mvh.

Monty

Lenke til kommentar
Del på andre sider