Gå til innhold

Trenger råd: Dårlig lakkeringsjobb

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

Hadde min VW Caddy inne til reperasjon av ene bakdøra.

Den hadde fått seg en kink, som følge av at jeg var uheldig å miste døra i vinden.

Leverte den på et karosseriverksted i nærheten. Da jeg var innom for en tid siden for befaring og avtale, virket det greit. Han sa det ville ta 3 - 4 dager, og komme på kr.4-5000

Leverte den sist mandag. Hørte ingenting før jeg ringte på Fredag for å høre om det ble lenger enn en uke. Ja, jeg skulle få den på mandag sa han. Hele mandag gikk, uten at jeg hørte et pip.

Gikk bort i formiddag, og der sto bilen utenfor.

Den så ikke ut til å være helt ferdig. Merkene var ikke satt på, og hengsla som var blitt skadet var heller ikke gjort noe med.

Sjefen ble med ut for se på bilen. Han sa at jeg måtte komme tilbake en dag for å ta hengsla, og få på merkene.

Ved litt nærmere kikk på døra, ser jeg at den var ganske stygg med noen skolder nede.

"Ja de hadde hatt den ute en stund, og det var kommet litt regn på den." sa han. men det skulle de "polere" bort mente han

Da jeg kom hjem og studerte nærmere, ser jeg at de ikke har lakket hele døra, bare nederste halvdel. Det kunne jeg se på den antydningen til fargeforskjell det er på det de har lakket (noe jeg måtte leve med sa han, for det var normalt at det ikke ble 100 %)

Vet ikke helt hvordan jeg skal se på det. Antar at det ved sånne reperasjoner skal lakkeres hele døra?

Tenker at om de får det til å se brukende ut, å forlange en viss reduksjon av prisen?

Har ikke så lyst å gjøre alt på nytt heller.

Hva ville andre gjort i mitt tilfelle?

Og den hengsla, den har flasset av på lakken og kommet rust bakom. Hva bør jeg forlange de gjør med den? De må vel skrue den av om det skal gjøre skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. kanskje jeg bør la dem få vite det også

Men det jeg lurer mest på hva jeg skal gjøre: Skal jeg la dem forsøke fikse på det som de sa, og bør jeg forlange en reduksjon i prisen?

Eller skulle jeg helst sagt nei takk, og nekte betale noenting, og så eventuelt gå til andre etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reis og få de til å gjøre det opp igjen!

spesiellt mye varierende i biloppretterbransjen, der er det mye tullinger. ev.t kan du si at de ikke har levert den varen du har bestillt, så du skal ikke betale noe. det må de gi seg på, ev.t får du kontakte forbrukerrådet og ta det derfra. om de har gjort det svart(som er helt vanlig) har de mye mer å tape enn deg om du tar deg en tur inom skatteoppkreveren! du får klapp på skuldra av skattesjefen og de blir skjønnsligna, noe de ikke er interessert i (da tar staten å beregner de de sannsynlig har tjent svart de åra de har drivi, og de runder ikke av i skatteskyldners favør for å si det sånn.....) . vær hard hvis de ikke gir seg!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. kanskje jeg bør la dem få vite det også

Men det jeg lurer mest på hva jeg skal gjøre: Skal jeg la dem forsøke fikse på det som de sa, og bør jeg forlange en reduksjon i prisen?

Eller skulle jeg helst sagt nei takk, og nekte betale noenting, og så eventuelt gå til andre etterpå?

Prøv først en konstruktiv tone, legg dine grunn for at du ikke er fornøyd osv...ting bruker å ordne seg alltid når man tar en hyggelig tone:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv først en konstruktiv tone, legg dine grunn for at du ikke er fornøyd osv...ting bruker å ordne seg alltid når man tar en hyggelig tone:)

Ja synes det høres fornuftig ut. Orker nesten ikke tanken på å skulle levere bilen fra meg i dagevis igjen, ventet jo i 6 dager!

Og nå skal jeg på jobb og trenger bilen, og vil helst slippe det.

Så det han sa at de skulle fikse det, og "polere" bort de skoldene og det(om det kan la seg gjøre da?) kan jeg i utgangspunktet være med på. De behøvde bare bilen en dag for dette sa han.

Men bør jeg forlange en reduksjon i prisen, i forhold til de kr. 4-5000? I så fall hvor mye ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke uvanlig å FLEKKE opp skader, enn å lakkere en komplett del. som f.eks. sideksjermer, dører etc.

men det spørs jo hvor stor skaden er da.)

Ok, så akkurat den biten er forsåvidt å regne som akseptabel?

Ja det er litt viktig å ha på det rene, når jeg skal vurdere i hvor stor grad jeg bør klage. Når sant skal sies, viser heller ikke akkurat noe skjøyt. Jeg kunne bare se det ved å studere nærmere, at den øverste delen ikke var lakkert.

Skjøtene er på de to smale sidene langs viduet, som er bare noe få cm brede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Flinke folk til å lakkere og gjøre godt og bra grunnarbeid er vanskelig å finne til dags dato. De fleste bare slurver ivei. Har sett en god del dårlig lakk jobb av elgeseter billakkering eller hav de heter i Trondheim. Makan til lakking. Ser ut som de har kasta lakken på bilene. Ikke pent i det heletatt! Nei, bra det finnes noen få serriøse også da :D

This is the way bitches ride!

http://www.effektlakk.no

Våler 23-25 mai!!!!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider