leefw Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Hei La meg først si at jeg er litt usikker på om det jeg mener heter hjulhus, men jeg mener det "rommet" hvor hjulet lever i. Er det noen som har noen tips hvordan man renser inn i der? Det er litt trist å ha fine dekk og felger, men et grått og slitt hjulhus... Det må vel være en måte å både rengjøre og gi tilbake litt av den orginale svart fargen. mvh Lee Francis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Vanlig vask med avfetting/felgrens + høytrykk og gammel svamp el en stivere børste og såpevann pleier å funke. Kan ofte være greit å jekke opp bilen om du sliter med å få handa di mellom dekk og skjerm. Etter det er det en plastfornyer/dekkglans som smøres på, jeg pleier å bruke Armor All tire foam, som sveller når det er påført, og ikke trenger noe videre behandling etter påføring, samt ikke er noe seig etter påførsel. Armor All inneholder silicon, så det er ofte ikke gunstig å brukke den alt for ofte, men den er den enkleste måten å få tilbake "new look" på hjulhus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 plukk av hjul og spyl. skrap litt og se om du finner løs understellsmasse da det tyder på rust. finner du rust så klinpå rustomvandler så fremst det ikke er bare kjeks da. grunn litt med syregrunning. klin på ny understellsmasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Eller Hammerrite, den gir en glatt og hard overflate. Da blir det lett å vaske. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leefw Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Armor All inneholder silicon, så det er ofte ikke gunstig å brukke den alt for ofte, men den er den enkleste måten å få tilbake "new look" på hjulhus. Kanskje et dumt spørsmål, men tar et hjulhus skade av silicon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Plast liker ikke løsemiddelbasert silicon (ofte klar type) i lengden, men den trekker inn i plasten og holder lengst, den vannbaserte (melke hvit) trekker ikke inn i plasten, og har derfor mindre holdbarhet, men er et tryggere valg. Så noen dekk/plast kan reagere på enkelte typer løsemiddel basert silicon, og bli brune/sprø etter bruk, men det er ikke ofte jeg har hørt det har skjedd. Enkelte skyr løsemiddel basert silicon som pesten, og sverger til den vannbaserte typen, som også (ofte) er et nedbrytbart produkt (miljøet vet du) Men som du sier, det er et hjulhus da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Plast liker ikke løsemiddelbasert silicon (ofte klar type) i lengden, men den trekker inn i plasten og holder lengst, den vannbaserte (melke hvit) trekker ikke inn i plasten, og har derfor mindre holdbarhet, men er et tryggere valg. Så noen dekk/plast kan reagere på enkelte typer løsemiddel basert silicon, og bli brune/sprø etter bruk, men det er ikke ofte jeg har hørt det har skjedd. Enkelte skyr løsemiddel basert silicon som pesten, og sverger til den vannbaserte typen, som også (ofte) er et nedbrytbart produkt (miljøet vet du) Men som du sier, det er et hjulhus da..... Betyr dette at det ikke er så lurt å sette inn pontongene på gummibåten min (PVC tror jeg)? At dette rett og slett ødelegger gummien over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg