Gå til innhold

Drift Day #1 - Rudskogen 08.11

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ola

 

Han som kjører i the drift king, er ikke som oss andre heller da ;)

 

Morsomst kan hende, men ikke enklest..

Med en bil med masse hester så er det lett fordi du bare kan gi jernet og styre etter (satt veldig på spissen da)

 

Men kan du drifte med denne Ae86`n så beviser du at du mestrer teknikk,bilfølelse og kontroll..

 

Men lett er det ikke;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

du nevnte tidligere at du ikke ville ha biler med sveisa diff osv. men da lurer jeg, hvordan er det å drifte med sveisa differensial? er ikke alle som har råd til en svinedyr lsd eller liknende. hvis det er en bil som da hovedsaklig skal brukes til drifting må det da være akseptabelt? er jo selvsagt ikke noe å kjøre på veien med. men til drifting ser jeg ikke helt problemet. eneste jeg er litt bekymret for er at det blir "for seriøst". du skrev tidligere at du regnet med at etterhvert måtte man ha en racerigga bil for å være med i denne "klassen". jeg vet hvertfall at for meg er det helt uaktuelt å bygge en bil til kun drifting men jeg er veldig interessert i å lære å drifte og kansje være med på arrangementer. men å bygge en bil med racespecs kun for å drifte blir nok altfor dyrt for de fleste. men kjempebra initiativ, det er godt vi har noen som dere som pusher på med nye grener innen bilsport! blir gøy å se om drifting tar av like mye her som mange andre land :)

 

Mvh Sigurd

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt ikke noe galt i sveiset sperre, så lenge resten av bilen er ok. Jeg skisserte bare en type bil som jeg synes hører bedre hjemme på et jorde enn på en bane ;)

 

Det med at det blir for seriøst ser jeg ikke på som noe problem. De som vil sladde og herje med en løen gatebil har plenty av muligheter til det på diverse banetreff. Drifting er en motorsportsgren på lik linje med racing og da er det naturlig at det vil stilles krav i henhold til et reglement. Imidlertid er jeg ikke enig i at det vil bli dyrt. Tvert i mot. Et reglement for drifting vil kun ta for seg de sikkerhetsmessige tingene som bur, seler, stoler etc. og det at bilene kan bygges kun for dette formålet åpner bl.a. for import av ferdigriggede biler fra Japan. Ettersom det neppe vil bli krav om skilter betyr det at du kan spare mye på å ha en bil kun til dette formålet.

 

Håper dette var svar godt nok :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at det vil følge et reglement, betyr det at det senere kan bli så strengt som at motoren må være homologert med bilen, ikke økning i antall ventiler osv. Bare lurer for det er liksom litt kjipt å bygge bil nå, og så senere måtte selge den for det kommer et veldig strengt reglement.

 

Hvet ikke om jeg kan på lørdag. kjipt:(

Derfor håper jeg at det blir masse bilder og ikke minst video!

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

Når du sier at det vil følge et reglement, betyr det at det senere kan bli så strengt som at motoren må være homologert med bilen, ikke økning i antall ventiler osv. Bare lurer for det er liksom litt kjipt å bygge bil nå, og så senere måtte selge den for det kommer et veldig strengt reglement.

 

Hvet ikke om jeg kan på lørdag. kjipt:(

Derfor håper jeg at det blir masse bilder og ikke minst video!

 

Nei nei, det blir ikke et slikt reglement. Dvs. det er jo bilsportsforbundet som evt. vil lage reglementet, men jeg antar at de vil lage det slik vi vil. Trimming og ombygging vil nok være helt fritt. Kun sikkerhetsmessigen og formelle ting som styres av reglementet...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vel jeg bestemt meg for å dra å prøve meg litt på lørdag, kan jo bli interessant, jeg kommer til å bruke en sliten Mercedes 190e m 120 hk uten diffsperre, så det blir sikkert ikke så bra. Men det blir gøy å prøve, bare for at jeg ikke skal bli den med den kjipeste bilen på banen, så syns jeg flest mulig burde komme å prøve dette når vi har muligheten, og det er folk som drar det i gang..

 

Skjønte det sånn at så lenge man var litt seriøs er det ikke så farlig hvordan bil man bruker. Camaroen har litt rådebank så motoren er på vei ut, til fordel for en ny, derfor får jeg ikke brukt den :-(, så har jeg søren ikke sikkerhetsbelter i den heller når jeg tenker etter, får montere det og da :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Da har vel jeg bestemt meg for å dra å prøve meg litt på lørdag, kan jo bli interessant, jeg kommer til å bruke en sliten Mercedes 190e m 120 hk uten diffsperre, så det blir sikkert ikke så bra. Men det blir gøy å prøve, bare for at jeg ikke skal bli den med den kjipeste bilen på banen, så syns jeg flest mulig burde komme å prøve dette når vi har muligheten, og det er folk som drar det i gang..

 

Skjønte det sånn at så lenge man var litt seriøs er det ikke så farlig hvordan bil man bruker. Camaroen har litt rådebank så motoren er på vei ut, til fordel for en ny, derfor får jeg ikke brukt den :-(, så har jeg søren ikke sikkerhetsbelter i den heller når jeg tenker etter, får montere det og da :-)

 

Hvis du har rådebank er det vel bare å bruke opp den?! :D

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

 

Hvis du har rådebank er det vel bare å bruke opp den?! :D

 

Det banker noe helt for jævlig, har ikke så veldig lyst til å starte den nå :-).. Kom egentlig ganske plutselig, kan sikkert være mye annet en rådebank, bare syns det virker logisk at det kan være det, gidder ikke ødelegge toppen hvis det skulle ta helt av.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår