Shakotan Skrevet Oktober 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2003 Originally posted by bing jeg syntes dette virker KJEMPE BRA!! har ingen negative kommentarer om dette, eneste jeg lurer på er, hva som sees på som en skikkelig biler. Sånn som jeg ser det så har jo VELDIG mange her fordommer mot f.eks cossie'er men en 2wd cossie høres i mine øre veldig ut som en god driftebil.. jeg har ingen selv så hvordan den er kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har sett noen sladde på rudskongen etc så sladde kan den jo :) Det med skikkelig driftebil betyr bare at den som eier bilen har gjort litt for at bilen skal fungere til dette bruket og at den er godt sammenskrudd og i god stand. Gamle vrak hører ikke hjemme på et drifting arrangement. Cossier er selvsagt godkjent. Det samme er 240, escort, ascona etc. ;) Arrangementet nå den 8. blir åpent for de fleste, men vi håper at vi kan få en viss standard. Prøv å unngå 5000 kroners biler. Det ser ikke bra ut. Vi vil heller slippe til de som ønsker å trene med billigbiler på treningsdager til vinteren. Husk at vi må få bilsportforbundet og arrangørklubbene til å tenne på idéen. For å få solgt inn dette som en klasse er det en stor fordel om de med litt gromme gatebiler kommer, selv om dere ikke satser alt. Jo flere 200sx, supra, rx7 etc. som stiller, jo mer seriøst vil vi bli oppfattet. Dette er ment å kunne bli en ny gren i norsk motorsport, derfor må vi forlange at de som ønsker å være med også ønsker å satse litt. Alle trenger ikke å bygge 200sx med 450hk, men på sikt håper vi at de bilene som deltar er bygget som en skikkelig racerbil. Det trenger ikke å bli så dyrt, ettersom motoreffekt ikke er viktigst. Sørg bare for en skikkelig sperre og et stivt understell. Jeg håper alle skjønner tankegangen og setter pris på at vi ønsker å gjøre dette på en seriøs og skikklig måte, og prøver å få det inn i ordnede former :) Fredrik Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Oktober 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2003 Dette er så vanvittig morro! Jeg syntes dette er det perfekte komprimiss. Har lyst til å begynne med noe form for motorsport, men det blir fort dyrt. Og bare bygge en drit rask bil til ingen nytte er litt meningsløst spør du meg:rolleyes: Og i "drifting" kan man jo bygge bil etter eget behov (og lommebok!). Det er kanskje flere som mener det samme(?). Vi får bygge noen skikkelige drifte biler og jage sierra av toppen. Blir det arrangert kurs eller?:D :D :D Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Oktober 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2003 Spanderer nok et driftingbilde for å støtte denne gode sak:) Copyright: Kid-A Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2003 nydelige bilder... har du fått noen proffe til å filme FSR? isåfall skal jeg løpe etter dem og sikle på kameraene deres :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Det vil bli arrangert driftekurs i løpet av vinteren der vi trener på grunnelementene på is og snø. Filmteamet blir ganske proffesjonelt dersom jeg får det som jeg vil ;) De gutta jeg vil ha med har bl.a. laget musikkvideo for Surferosa, så jeg tror nok det blir bra :D Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 dette høres ut som 2 krem ting å se på på en gang.. håper det ikke blir tre så det ikke går ann lenger :P jaja jeg skal filme med mitt ghetto undergrunnskonsept uansett tror jeg Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Spørs nok om fsr skal ha penger for filminga si da riktignok. Får håpe det kommer mange folk da, drifting arrangementer vil garantert bli populær, så prøv å få ut ordet til flest mulig folk, sånn at sponsorer og bilsportforbundet ser potensialet for dette. FSR: Har du noen oversikt over hvilke biler som kommer? Kunne kanskje lagt ut ei startliste på siden din som du oppdaterte etterhvert? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Jeg må betale de som skal filme ja, dersom det var det du mente. Men alle kan ta med kamera og filme så mye de vil. Den eneste betingelsen er at vi kan få bruke bildene dersom de blir bra ;) Jeg har ikke noen startliste klar enda, men det kommer nok etterhvert. Dette kom jo litt brått på, så det er en del ting som ikke blir ptioritert i første omgang. Webside etc. kommer på sikt :) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidlund Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 spørs om man ikke skal selge basconaen likevel da..... Eller porschemotor i caravellen? Hadde passet inn blant rx-7ene, supraene og alt det der:D Uansett er dette kjempegreier, stå på gutta! bruk vett, ligg bredt, det er ikke lett, men til slutt blir det fett! moi, dikter?:D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Har ikke studert driftebilene japanerne bruker selv enda, men har ikke de satt opp bilene veldig spesielt for drifting? Hørt noen rykter om det... Du sier at de skal være stive FSR, skal de være stivere forann enn bak f.eks? Bare nysgjerrig, sladda litt rundt i sommer med Camaron jeg (ikke si det til noen da), fant ut at bilen ble mye mere kontrollert å drifte med etter at jeg satt på et skikkelig grisestivt krengestag forann, koni dempere og stive senkefjærer, dvs at bilen er ganske mye stivere forann enn bak, har hørt at det skal være gunstig når man har stiv bakaksel. Uansett, jeg kunne tenkt meg å lære å drifte den bilen på bane til sommer, men nå i vinter hadde det vært morsomt å fått litt tørr trening med 190e... Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 De er egentlig ikke satt opp så veldig spesielt for drifting. I prinsippet er de satt opp som en vanlig banebil. Imidlertid er de ikke fintunet for rundetider, men for kontroll. De er da naturlig nok veldig stive, og som du sier er et stivt stabstag mye av nøkkelen. Hensikten med dette er å eliminere krenging, noe som gjør bile mye mer stabil ved retningskifte. I kombinasjon med justerbare dempere og stive fjærer gjør dette at bilen blir veldig rolig og stabil selv om den kastes fra side til side. En bil som er myk bak vil sette seg mer og du vil få mer grep bak. Dette er vanlig i rally der det kjøres på løst underlag, men i racing/drifting er bilen ganske lik forna og bak. Selvsagt med individuelle forskjeller fra bil til bil. Andre setup detaljer som kjennetegner både racerbiler og driftebiler er at de kjører med veldig mye camber foran. Dette for å få mye grep foran i selve svingen. Noen av gutta som drifter setter også litt toe-out på bakhjulene for å få det til å styre enda bedre. I racing er dette stort sett vanligst på framhjulsdrevne biler. En annen, for noen kanskje litt overraskende detalj, er dekkene. I motsetning til hva de fleste tror, driftes det utelukkende med gode dekk! Grunnen til dette er for det første at kvalitetsdekk har en bedre gummiblanding som tåler temperaturene godt, samt er stabile og lette og kontrollere. Lavprofildekk fra Yokohama og Bridgestone er veldig populært... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 mye camber forran? :) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by Pudding mye camber forran? :) Øh, ja, man sier jo det, men som du sikkert sikter til bør det vel egentlig være lite camber. Men for å være sikker på at vi er enige så skla camberen være negativ. Altså / - \ Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Mye negativ camber! :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by eirikoo Mye negativ camber! :) Det er også en måte å si det på. Egentlig så er det vel ganske innlysende også at det ikke er positiv camber det er snakk om. Det hadde jo sett ut... Er du med eller Eirik? Du har jo virkelig bil til formålet!!! Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.