Shakotan Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Kanskje, jeg vet egentlig ikke. Har inntrykk at endel turbomotorer også har en jevn fin kurve nå om dagen, og min Corolla går ikke engang rent under 4000rpm. Men en sugemotor er nok allikevel mer kjørbar pga. responsen. Når det gjelder toppeffekt er det selvsagt riktig at du har mer og gå på med en motorsterk bil, men det er ikke noe must for å kunne drifte. Ut av svingen er en ting, men drifting handler mer om inngangen og selve svingen. Utgangen er bare en avslutning. Breisladd blir anderledes. Der er det jo bare om å gjøre og burne de siste 20 meterene. No offence til noen, men det krever nada av føreren. Det eneste som teller er å ha krefter nok til å få 200km/t på hjula på vei ut. Gutta bruker jo resten av langsiden på å få kontroll på de løene, myke cossiene... :D Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 paralelldrifter kommer vel litt på en litt senere event :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Min bror, overmannen.... Jeg ler! men seriøst bror, trur du Cittran klarer biffen?? Har fått stor tro på den bilen etterhvert, klarer mye rart på glatt føre den... Sett videoen "Drifting to rakkestad in a Citröen" ? Ikke jeg heller... Nei, trur jeg kommer som tilskuer jeg:D Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 kanskje vi skal lage paralell drifting video martin, min einser og "din" cittra... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Åssen da? I revers???? "Mitt" håndbrekk er nemlig meget dårlig... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Hei igjen folkens. Det har kommet meg for øre at noen har reagert på at jeg omtaler dette som noe nytt og anderledes enn NM i Breisladd, og at vi ønsker å sko oss på noe som Gatebil har bygget opp. Defor føler jeg at jeg må oppklare litt. For å ta likhetene så er det riktig at vi kjører på den samme banen med en ganske lik trasé. Dette er uungåelig, ettersom alternativene er veldig få. Vi kunne kjørt driftingen i S-kombinasjonene på baksiden, men dette er både tungvint og lite publikumsvennlig. Dessuten ser jeg ikke noe problem med å kjøre det i den samme svingen. Den praktiske gjennomføringen har likhetstrekk, men "bedømmingen" blir anderledes. Vi kommer sannsynligvis til å tone ned det med bedømming, ettersom dette er å regne som et treningsarrangement. Imidlertid vil vi gi muntlig tilbakemelding fra dommerene på hver enkelt dersom dette er ønskelig. Traséen vi vil se på som viktig er fra midten av depotraka til utgangen av langsvingen. Vi forventer ikke at alle klarer å holde hele svingen da dette krever en litt grom bil, men konsentrerer oss i stedet om overgangen mellom venstre og høyresvingen. Disse forskjellene blir kanskje bagatellisert av noen, men de er allikevel store nok til at det blir et ganske annet konsept. En annen STOR forskjell er intensjonene. Vi har ingen planer om å dra i gang noe treff eller tjene penger på dette. Vårt mål er å samle de som synes drifting ser spennende ut, om som ønsker å trene aktivt på dette. Vi ønsker å skape et miljø som etterhvert kan utvikle seg til en egen racingklasse. Hvordan dette kan tolkes som at vi går Gatebil i næringen vet ikke jeg... Tvert i mot! Vi rekrutterer kun flere som liker å sladde, og det vil jo i aller høyeste grad komme Gatebil til gode! Jeg håper nå at misforståelsene er oppklart og at alle skjønner at vi ikke er ute etter å rappe konseptet til Gatebil. Jeg vil også benytte anledningen til å si at jeg ikke bokstavelig talt mener at Breisladd handler om å burne de siste 30 meterene. Dette var satt på spissen, men illustrerer noe av forskjellene mellom Breisladd og drifting. Breisladd er drifting tilpasset norske forhold. Foreløpig er det den eneste muligheten man har til å trene sladding, og det er det vi vil gjøre noe med. Ikke for tilskuernes skyld, og ikke for å tjene penger. Vi arrangerer kun for de som ønsker og delta! Mvh Fredrik Sørlie Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 S kombinasjonen bak må da være helt genial å bruke? Og det hadde vel vært bra om det ble gjort noen aktiviteter baki der da det er god plass der, noe som kunne pusha på utbygging av litt mere publikumsvennlige plasser baki der, sånn at man fikk folkemengen vekk fra depoet og langsvingen... uansett, sjekk å fin den s svingen er her.. http://www.norskescortregister.net/skombi.avi Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Det er absolutt et tema. Vi kan godt ta det litt på sparket også... Det viktigste er at vi får sladdet litt under kontrollerte former :D Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 ser man på nybegynner banene i japan så er det de like store som gokart banen på Rudskogen.. baner på størrelse med hoved banen på rudskogen blir nesten kun brukt i D1 serien og det er jo proff sjåfører hele gjengen ;) tror det hadde lønt seg å bruke den lille banen til å begynne med, rally gutta brukte jo den så da bør vel vi få lov til det også. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Har hørt med Grete på Rudskogen, og de er veldig lite keene på det. Det er bare så vidt Rudskogsprinten får lov :( Men den gamle gokartbanen i langsvingen er et tema. Den er litt knotete, men på den annen side betyr det at man ikke trenger 400hk for å sladde. Det geniale med den 8. november er at vi har hele dagen på oss, og kan prøve en del forskjellige traséer. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 er enig med at S kombinasjonen er mer "artig" men den delen som er planlagt nå er vel litt mer egna da det er bittelitt breiere vei og litt mer "buffer" på asfalt og rundt.. så det burde være lettere for folk å satse hardt uten at noe går galt.. er jo litt viktig i oppstartsfasen det.. Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 tror helt klart det vil mere mer intressant å se på om man tar med litt av den gamle "infield"'en.. så folk ser lettere at dette skiller seg drastisk fra breisladden... og hjelper som noen sa også litt for de som ikke har 400 hester. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by Ola Nå er ikke jeg en ekspert i drifting, men jeg vet såpass at det er vanskeligere å drifte med 150hk, enn med 300hk.. Skal en drifte med 150-200hk, så er det nok fart som gjelder.. Å da kreves det sin mann bak rattet :) Men det går, bare se på FSR ;) (dog ikke alle er overmennesker :D ) Han som kjører i "The drift King", synes faktisk at den artigste bilen å sladde med er en motorsvak Ae86.... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Her kommer litt mer info om Drift Day. Vi må tone ned konkurranseelementet ettersom dette er trening og ikke løp. For å kunne arrangere løp må man ha arrangørlisens m.m. Dette har vi ikke, så da dropper vi å kjøre finaler. I stedet blir det fri trening hele dagen. Det er mulig vi lager flere traséer og kanskje noen øvelser. Vi har jo tilgang på endel kjegler som kan brukes til å sette opp slalomløyper/sjikaner på langsiden etc. Dette er ting vi kan ta litt på sparket når vi ser hvor mange som dukker opp. Det viktigste er at vi kan ha det moro, samt trene på bilkontroll/sladding. Dette skal være gøy for både de som kjører og de som ser på! Har dere spørsmål er det bare å maile på fredrik@prodriver.no Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by Lethal Han som kjører i "The drift King", synes faktisk at den artigste bilen å sladde med er en motorsvak Ae86.... Han som kjører i the drift king, er ikke som oss andre heller da ;) Morsomst kan hende, men ikke enklest.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.