Gå til innhold

Servo i 142!

Ranger emnet


Baraka

Anbefalte innlegg

Noen som har montert servo fra 164 i en 140 med B20!!

 

Har fått tak i servo, men ser ut som det blir veldig trangt framme der!

Spesielt mellom servopumpa og snekka!

 

Hvis noen har bilder av servo montert i 140 så hadde det vert topp!

Hadde vert fint med bilde fra 164 med servo også!!

Håkon Arndal, mob: 47623778

'65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg på Verdal'n som monterte og fikk godkjent servo fra 164 i en 142.. er noen år siden da! men mener å huske du må lage brakett/adapterplate til servosnekka for å flytte og få skrudd den fast. bolthullene stemmer ikke overens.

Pumpe og brakett passer rett over 164/142.

Må gjøre om/sveise rattakselen nede i motorrommet..

Brukte fra 240 pga at den har flere ledd.. må kortes inn noe..

tok røntgen av sveisen på Aker V. og BT godtok det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slev montert 164 servo i 145'en.. IKKE lag ei slik adapterplate mellom snekke og rammevang, hvis vi snakker om samme person, så røyk sveisene til han karen som kjørte med slikt adapter på essonen i verdal, flaks for han at d skjedde der... borr opp 3 nye hull i stedet, et av de passer.. brukte selv 240 rattstamme, og måtte flytte fram bremse kraft forsterkeren noen cm for å lage bedre plass til leddene på stammen.. må også flytte over den armen nede på snekka... servopompa må du lagne egne fester til.. passer så absolutt ikke overens med b30 festene..

 

Har vert på biltilsynet flere ganger selv, og de har aldri sagt noe på d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slev montert 164 servo i 145t'en.. IKKE lag ei slik adapterplate mellom snekke og rammevang, hvis vi snakker om samme person, så røyk sveisene til han karen som kjørte med slikt adapter på essonen i verdal, flaks for han at d skjedde der... borr opp 3 nye hull i stedet, et av de passer.. brukte selv 240 rattstamme, og måtte flytte fram bremse kraft forsterkeren noen cm for å lage bedre plass til leddene på stammen.. må også flytte over den armen nede på snekka... servopompa må du lagne egne fester til.. passer så absolutt ikke overens med b30 festene..

 

Har vert på biltilsynet flere ganger selv, og de har aldri sagt noe på d...

 

Er nok ikke samme bil nei.. fungerte helt fint så lenge han hadde bilen! og ingen som kjøpte den i ettertid heller pga at den ble totalvraka..

Adapterplata hadde ingen sveiser! ble lagd av en stålplate og grunnen var sef. for å få bolthullene på rett plass,derav navnet adapterplate..

 

Og ifølge han som hadde bilen så passa pumpa rett på.. men mulig han husker feil sef.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår