Baraka Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Noen som har montert servo fra 164 i en 140 med B20!! Har fått tak i servo, men ser ut som det blir veldig trangt framme der! Spesielt mellom servopumpa og snekka! Hvis noen har bilder av servo montert i 140 så hadde det vert topp! Hadde vert fint med bilde fra 164 med servo også!! Siter Håkon Arndal, mob: 47623778 '65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 En kompis av meg på Verdal'n som monterte og fikk godkjent servo fra 164 i en 142.. er noen år siden da! men mener å huske du må lage brakett/adapterplate til servosnekka for å flytte og få skrudd den fast. bolthullene stemmer ikke overens. Pumpe og brakett passer rett over 164/142. Må gjøre om/sveise rattakselen nede i motorrommet.. Brukte fra 240 pga at den har flere ledd.. må kortes inn noe.. tok røntgen av sveisen på Aker V. og BT godtok det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 har slev montert 164 servo i 145'en.. IKKE lag ei slik adapterplate mellom snekke og rammevang, hvis vi snakker om samme person, så røyk sveisene til han karen som kjørte med slikt adapter på essonen i verdal, flaks for han at d skjedde der... borr opp 3 nye hull i stedet, et av de passer.. brukte selv 240 rattstamme, og måtte flytte fram bremse kraft forsterkeren noen cm for å lage bedre plass til leddene på stammen.. må også flytte over den armen nede på snekka... servopompa må du lagne egne fester til.. passer så absolutt ikke overens med b30 festene.. Har vert på biltilsynet flere ganger selv, og de har aldri sagt noe på d... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 har slev montert 164 servo i 145t'en.. IKKE lag ei slik adapterplate mellom snekke og rammevang, hvis vi snakker om samme person, så røyk sveisene til han karen som kjørte med slikt adapter på essonen i verdal, flaks for han at d skjedde der... borr opp 3 nye hull i stedet, et av de passer.. brukte selv 240 rattstamme, og måtte flytte fram bremse kraft forsterkeren noen cm for å lage bedre plass til leddene på stammen.. må også flytte over den armen nede på snekka... servopompa må du lagne egne fester til.. passer så absolutt ikke overens med b30 festene.. Har vert på biltilsynet flere ganger selv, og de har aldri sagt noe på d... Er nok ikke samme bil nei.. fungerte helt fint så lenge han hadde bilen! og ingen som kjøpte den i ettertid heller pga at den ble totalvraka.. Adapterplata hadde ingen sveiser! ble lagd av en stålplate og grunnen var sef. for å få bolthullene på rett plass,derav navnet adapterplate.. Og ifølge han som hadde bilen så passa pumpa rett på.. men mulig han husker feil sef.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Trangt imellom pumpa og snekka? Det går å sette pumpa utrolig mange steder slik at det blir god plass imellom den og snekka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baraka Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Må ordne nye fester til pumpa, de originale går hvertfall ikke! Men blir vel ei ordning :) Siter Håkon Arndal, mob: 47623778 '65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.