Gå til innhold

Sinnsyk buldring fra sub/høytalere

Ranger emnet

Audi RS80

Anbefalte innlegg

Drev i går å kobla opp sentrallåsen, og fant ut etterhvert at jeg skulle høre på musikk imens. Og med en gang spilleren kom på begynte det å buldre noe jævlig fra subben og hyle fra høytalerne, aldri hatt sånn før, og det buldrer konstant, men hvor mye buldring verierer.

Høytalerne er også kobla på forsterker, tok bare ut remoten på begge forsterkeren, og fikk da ren og fin lyd ifra høytalerne som er kobla til spilleren. har gått igjennom ledningene og kan ikke finn kortslutning eller lignende.

Mest sannsynelig skjedde det mens jeg kobla på sentrallåsen inni døra og under dashbordet. Mens jeg skrudde på spilleren kan det være en liten sjangse for at høytalerledingene i døra lå mot jord eller hverandre

Noen som har noe peiling på hva som kan være årsaken?

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et nytt fenomen. Når jeg banker på jordingsledninga på en viss plass så dunker det i høytalerne, akkurat som når man kober et batteri på en høytaler. Tenkte først dårlig jording, så jeg tok en lang ledning og kobla den rett bak på forsterkeren og i karroseriet, selv om det ikke hjalp mot buldringa, så ble det masse skrapelyder når jeg holdt leninga imot jord.

Så nå tenker jeg høytaler/signal kabel imot jord:violin: , selv om jeg ikke har kunnet funnet noen kabler som går imot jord. Har 2 linjeutganger bak på spilleren, Og de går til hver sin forsterker, og når jeg kobler ifra den ene, så støyer det like mye på den andre.

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev i går å kobla opp sentrallåsen, og fant ut etterhvert at jeg skulle høre på musikk imens. Og med en gang spilleren kom på begynte det å buldre noe jævlig fra subben og hyle fra høytalerne, aldri hatt sånn før, og det buldrer konstant, men hvor mye buldring verierer.

Høytalerne er også kobla på forsterker, tok bare ut remoten på begge forsterkeren, og fikk da ren og fin lyd ifra høytalerne som er kobla til spilleren. har gått igjennom ledningene og kan ikke finn kortslutning eller lignende.

Mest sannsynelig skjedde det mens jeg kobla på sentrallåsen inni døra og under dashbordet. Mens jeg skrudde på spilleren kan det være en liten sjangse for at høytalerledingene i døra lå mot jord eller hverandre

Noen som har noe peiling på hva som kan være årsaken?

hei.. har kobla opp annlegg i bilen min. første gang jg kobla det opp og starta det.. da sto subbene og slo(uten at det var musikk på) dette skjedde i det jg skrudde på spillern(volum på 0) og vis jg drar du kablene fra spillere skjer det fordet.. men første gang dette skjedde bare tok jg ut og inn kablene så funka de drit bra.. men så skulle jg kjøre en tur og det funka i 20 min før det samme skjedde..subben står og slår og power lyset blinker.. vet ikke hva feilen er:S:S

er det samme shiten eller?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mistenkelig likt ut ja. Høres ut som det smeller konstat masse korte smell, og smeller like høyt uansett om man har 0 volum eller høyere.

Skulle prøve å kappa av jordinga for å sette på ny jording, men bli litt sjokka for da fortsatte spilleren å gå, så tenkte at her er noe alvoligt galt, men spilleren fikk jording ifra antenne kabelen.

Har koblet ut alle unødvendige kabler utenom strømkalber og et sett signalkabler, hjelper ikke forde. Tror det må være spilleren som har takket for seg?

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mistenkelig likt ut ja. Høres ut som det smeller konstat masse korte smell, og smeller like høyt uansett om man har 0 volum eller høyere.

Skulle prøve å kappa av jordinga for å sette på ny jording, men bli litt sjokka for da fortsatte spilleren å gå, så tenkte at her er noe alvoligt galt, men spilleren fikk jording ifra antenne kabelen.

Har koblet ut alle unødvendige kabler utenom strømkalber og et sett signalkabler, hjelper ikke forde. Tror det må være spilleren som har takket for seg?

tror ikke det er spillern.. men hos meg tror jg det er forsterken som har tatt kvelden.. jg tror jg har hatt for store subber på den.. og ja det smeller helt JÆVLIg selv om volumet er på 0.. men skal låne en forsterker i morgen og teste om det er den.. men høytalene i hatte hylla mi funker da... bare ikke subbene.. men lyser power lyset ditt? for det blinker hos mg, selv når subbene ikke er kobla på:S

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, siden begge forsterkerne, som har sepparate jord og signalkabler, så tror jeg det kun kan være spilleren det er feil med siden buldringa kom på begge forsterkerne samtidig. skal prøve å teste med en anna spiller.

Kan garantien dekke dette mon tro?

ja, jg tror du får igjen vis det er ''feil'' på den, men tror ikke du får det vis du har kobla feil.. men si i fra om du finner ut noe..

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider