Gå til innhold

Min A4 1.8TQ

Ranger emnet

FrankB

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått den nye bilen min:)

Bilen er en 1997 Audi A4 1.8TQ som sagt, den er helt standard etter som jeg kan se, så en del som skal gjøres :) Jeg syns fargen er ganske så fin!

Va tycks?

jeg har jo en del spørsmål også. Lurer på om jeg skal ha ny potte, for det ser ganske mye bedre ut enn dissa 2 rustrørene som sitter på som standard :P Skal ha dual rustfrie potter, og lurte på om det var flere alternativer enn svendsen eksos? så vitt jeg vet fører de de nyeste simons eksos-anlegget, dette ser ganske fresht ut. Men koster jo litt, men jeg klarer jo ikke montere selv, så det må jeg nok ut med.

Lurer litt på facelift lykter, og New RS 4 felgene:

http://bilprodukter.no/html-sider/bildesider-2007/bp29-newRS4.html

Er facelift lykter vanskelig og montere? Og hvor kjøper jeg det egentlig? på nbs så finner jeg ingenting som heter facelift liksom, så er litt usikker..

Jeg har også siktet meg inn på RS4 grillen, og anlegg skal fikses;)

Hva ellers syns dere, og forslag til ting jeg kan gjøre?;)

(Beklager sikkert dumme spørsmål, men jeg er ikke sååå dreven i bil-gamet!)

IMG_0324.JPG

IMG_0325.JPG

IMG_0326.JPG

IMG_0327.JPG

beklager takluka, glemte lukke den:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil :D

Får se om jeg ser denne rundt om i dalen da ;)

Hvis du skal kjøpe facelift lykter så holder det egentlig bare å se etter noen som er fra 2000 og opp. Da facelift utgaven kom, ligger forresten guide til montering i FAQ tråden! NBS er vel rimligst.

Ellers så kan du jo senke den litt kanskje? Bare noen mm foran og bak hjelper en del. Fjerne emblemene bak, tenker da på A4 og 1.8T Quattro merkene. Med mindre du liker de da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06166&ASP=3012750&Type=Audi&Model=A4&Year=2000&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=3012750[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2000[O]Varegruppe=0015

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06167&ASP=3012750&Type=Audi&Model=A4&Year=2000&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=3012750[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2000[O]Varegruppe=0015

De to skal du ha :) Det er facelift.

Justerbart er jo digg å ha, men kommer an på hvor lav du vil ha bilen det. Fungerer greit med bare fjærer å, 50/40 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg vet ^_^

Hm, eneste jeg egentlig vet om Simon's er at de ikke er rustfrie og er billige. Men det kan jo ha forandret seg. Jeg fikk tilbud på 5000kr for ferdig sveisa og montert anlegg fra kat'n og bakover hos Svendsen på Karihaugen i fjor en gang...

Ta å send en PM til brunerune her inn, han har Simon's anlegg (iallefall potte), så kan du jo spørre han litt om kvaliteten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tuter slår jo en, anyday ;)

Bedre med en tut enn to som er dekket av rust da :P hehe, men ja. Ville helst hatt to jeg å :)

haha :D

Er du rå på lakkering og alt mulig eller alex? virker som du har greit peiling. Da bare stikker jeg oppom deg når ting skal fikses :P:P

Hehe, lakkering kan jeg ikke så veldig mye av, var sånn passe nervøs før jeg begynte å pusse ned bilen min :s

Ellers lærer man jo litt etterhvert da, plukker opp litt her og litt der :)

Men sånne mekaniske ting, bytte av drivledd, hjullager osv osv tørr jeg ikke røre. Lar heller en mekaniker fikse sånt. Tar sånne små ting selv bare. Men kan sikkert hjelpe deg med litt ymse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe den er roger. Det som står på agendaen nå først og fremst er vel potte og anlegg tror jeg. Tror jeg venter med felger til neste år, må snart bytte til vinterdekk uansett. Bare drittvær her i hakadal :P

Evt facelift lykter og sånt søtt hvitt blinklys da. Senking blir nok også til neste år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider