Tams88 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Jeg sitter her med en citroen zx avant.. i det siste har det dukket opp en del klikke- og klunkelyder i forstilling og styring, og jeg har sett at fjærene på begge sider går rundt sammen med styringen. Er dette normalt på disse bilene eller er det galt på BEGGE sider samtidig? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Hvis lyden kommer når du svinger så kan dette tyde på at fjærbenslagrene dine er defekte. Ganske vanlig problem på zx etter noen år og kilometer. Hvis du derimot opplever ulyd mest i "skarpe" dumper, så er lenkarmer, bærekuler og bærebroforinger rett sted å begynne å lete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tams88 Skrevet August 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 lyden(e) kommer bare ved svinging, og man kan se/høre at det kommer fra toppen av fjæra, da denne "hakker" rundt. (dette er fjærbeinslager)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 jepp. det samler seg masse dritt og rust oppi der. lagrene bør nok skiftes + muligens skålene som lagrene sitter imot da disse også ruster en del. og hadde det vært min bil hadde jeg skiftet fjærbenstoppene også. dvs. lagre, skåler og topper. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Låner denne tråden litt; noen som har noen erfaringer med gassdemperene fra meca? De dyreste til ZX :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg