Gå til innhold

Tuning av V8?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvem i landet driver med justering av V8 motorer?

Har en kompis med en Mustagn Mach 1, med en trimmet V8 i.. Han har litt problemer med å få den til å gå helt 100%, og ønsker etterhvert å få profesjonell hjelp til å justere den inn!

Er usikker på hva det er for slags motor, men jeg tror det er en 351 med en dobbelpumpe forgasser.. Sier ikke meg stort, men det kan vel egentlig være det samme! ;)

 

Mitt spm er som følger: Hvem skal han vende seg til? Hvilke firma kan hjelpe han til å få motoren topp justert, helst uten å ta den ut av bilen seff! :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Hvem i landet driver med justering av V8 motorer?

Har en kompis med en Mustagn Mach 1, med en trimmet V8 i.. Han har litt problemer med å få den til å gå helt 100%, og ønsker etterhvert å få profesjonell hjelp til å justere den inn!

Er usikker på hva det er for slags motor, men jeg tror det er en 351 med en dobbelpumpe forgasser.. Sier ikke meg stort, men det kan vel egentlig være det samme! ;)

 

Mitt spm er som følger: Hvem skal han vende seg til? Hvilke firma kan hjelpe han til å få motoren topp justert, helst uten å ta den ut av bilen seff! :)

 

Det er et godt spørsmål får du svar så si ifra.

 

Jeg vet ikke om annet en de som bremser sine egenbygde motorer i benk og de justere de men ikke andre.

 

Så hva gjørn en stakkars amatør da som meg jo vi justerer selv men det blir sjelden 100 selv om jeg mener og være nær nå.

 

Finnes masse bøker på detta løp og kjøp og lær det selv.

 

Eller grav opp en og si nå får du mye og gjørra ;)

 

Lykke itl med leitinga.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en kar som skal ha peil på detta, men jeg husker ikke hva han heter. Tror han holder til i innlandet ved Porsgrunn, eller litt øst-over.

Felles bekjent av Era og meg, han Lefsa, vet muligens hva han heter og evt. kanskje et tlf.nr.

 

Du sjekke Era??

Jeg har ikke tid i dag, måtte bare en rask tur innom her før jeg stikker ut og jobber.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til Peter Widmer. Holder til i Lillesand tror jeg. Han var tidligere rå på dette og drev verksted i Oslo i gamle dager. Driver nå med båtmotorer mao mye v8. Dersom han ikke kan så vet han muligens hvem som dere bør kontakte.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Ta en telefon til Peter Widmer. Holder til i Lillesand tror jeg. Han var tidligere rå på dette og drev verksted i Oslo i gamle dager. Driver nå med båtmotorer mao mye v8. Dersom han ikke kan så vet han muligens hvem som dere bør kontakte.

 

Ja godt tips.

 

Men jeg trodde han hadde slutta med det jeg.

Se da vet du noe jeg ikke viste han har rykte på seg for og værra bra.

 

Var akkurat oppe og kjøpte no reimhjul oppe hos Sverre Kahrs Racing Service 22164600 han driver litt med sånt på trimma motorer ring og sjekk om han kan hjelpe.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Det finnes en kar som skal ha peil på detta, men jeg husker ikke hva han heter. Tror han holder til i innlandet ved Porsgrunn, eller litt øst-over.

Felles bekjent av Era og meg, han Lefsa, vet muligens hva han heter og evt. kanskje et tlf.nr.

 

Du sjekke Era??

Jeg har ikke tid i dag, måtte bare en rask tur innom her før jeg stikker ut og jobber.

 

Ehhh nå er jeg ikke med deg her hvem er det du mener nå???

Leftsa tja skal prøve men han er umulig og få tak i om dagen.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som ratata snakker om er antagelivis Stein Arne Lindvall (alias pjokken) fra Porsgrunn,han kan det lønne seg å prøve og kontakte,han har meget god peiling når det gjelder V8 motorer.Han kjørte i sin tid en vass Cevy Vega med kompressormating og byggde desidert Norges råeste Opel Commandore som ble TUV godkjent med V8 twin turbo bremset til drøye 1000 hk + at han har byggd et par andre "ville"biler etter det og godkjent dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefsa bor like i nærheten av meg.. Husker ikke hva han heter, men bor i hva vi kaller "Essadumpa"... Kalles lefsa fordi det henger et stort skilt med "Lefser til salgs" på huset hans.. Han har uansett god peilig... Kan prøve å grave opp nr. hans. Pjokken i Brevik har nok litt peiling han også....

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde virkelig det var flere som holdte på med dette jeg ass. Det er jo ikke så gøy å kjøre til oslo 50mil med en veteran mustang på bensinforbrukets topp heller da ! ;)

Håpte at det var noen i trøndelag, eller iallefall nærmere omkrets av møre, enn oslo jeg.. :rolleyes: Men det spørs om han må belage seg på en langtur da..!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Trodde virkelig det var flere som holdte på med dette jeg ass. Det er jo ikke så gøy å kjøre til oslo 50mil med en veteran mustang på bensinforbrukets topp heller da ! ;)

Håpte at det var noen i trøndelag, eller iallefall nærmere omkrets av møre, enn oslo jeg.. :rolleyes: Men det spørs om han må belage seg på en langtur da..!

 

Forsøk forumet på http://www.norskdragracing.com . Der finner du iallfall en del dragracere, men det kan nok ta noen dager før du får noe svar.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår