Gå til innhold

Hvordan tar jeg ut varmeappratvifta på en Scorpio 1994? (Løst)

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hjelper dama med bilen som hu har overtatt, men den har en del feil. Ene feilen er at varmeappratet har streika. Har feilsøkt litt, og kommet tilo konklusjon at varmeappratvifta har tatt kvelden.

Var derfor innom huggern i dag å fikk tak i ny vifte. Så var det bare å skru ut den gamle og sette inn den nye, lettere sagt enn gjort for å si det mildt.

Det hele starta med å finne ut hvor den satt. Mange sier at dem sitter bak hanskerommet, noen i motorrommet, varierer jo fra modellt til modell. Titter litt i Haynes-boka og finner ut at den sitter under panseret, nærmere bestemt bak motorblokka, halve boksen satt liksom under dashbordet på en måte.

Men Haynes boka hjelper jo ikke stort. Allerede på punkt 2 ser jeg at alt skiller seg og jeg kan ikke se noen likheter, noe jeg synes var rart for boka er beregna for 92 - 94 modeller.

Jeg har fått løsna boksen og den sitter løst, men den vil faen ikke ut. Unnskyld utrykket, men jeg har skrudd i 4 timer nå og fremdeles ikke fått den ut. Problemet er at liksom selve motorblokka er i veien, og jeg får ikke dratt ut varmeapparat-vifte-boksen. Det er mulig jeg kan ta av clipsa og kun ta av lokket over, men det vil være like langt igjen for det sitter clips på andre siden av boksen også, som vender inn mot dashbordet.

Noen som kan hjelpe meg med å forklare hvordan man får ut denne boksen? På en Scorpio 94 modell. Det er veldig kjipt å måtte sette den inn på verksted bare p.g.a at man ikke får ut boksen fordi motoren sitter akkurat litt i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider