Gå til innhold

Kjøre med motorsykkelhjelm...!

Ranger emnet

Pitchyou

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SRT: Kjører du alltid med hjelm? Hmm, det er spesielt.. Ble litt satt ut jeg nå...

Joda, er vel mange som har kommentert det til meg. Men til den dag idag er det ingen som har kommet med et fornuftig argument mot å bruke nettopp hjelm. Det e jo bare fordeler, og jeg kan fint røre på hodet så synsfeltet er ikke hindret, er da lov å kjøre hjem med motorsykkel i trafikken med samme synsfelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tok på meg hjelmen og kjørte rundt sammens med dama gjennom byn..Kan mildt si at ho ble flau når fotgjengere bøyde hodene ned og tittet inn i bilen. Jeg hadde heldigvis sotet visir :D Mye rare ansikter jeg så da ja :p Anbefales!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, tror nok det ikke er lov nei.. en jeg kjente kjørte med helhjelm rundt i byen, han ble stoppa av onkel blå og ble bedt om å ta den av, ellers ville han få bot, tror det har noe med at du får minsket synsfelt....

Pøh! Kjenner flere som ser lite eller ingenting på et øye, og de kjører like fullt bil, og det er i hvert fall synsfeltbegrensende.

[o] '98 BMW 520i

[X] '94 BMW 316i Compact

- Vil det ikke, så skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

texas_ranger: ja huff, det hadde jo vært dumt å få litt sleng på nakken. da kan man heller bli slengt i rattet med selve skallen ved en kollisjon. Er vel et par G ute å går da...

kjeltring: ja nå var du morsom, kjempebra bidrag til tråden, virkelig!

Nytern: Beklager, jeg diskuterer ikke bil med folk som allerede har driti seg ut her på forumet i bil-diskusjoner. Mr MR2_Nyter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

texas_ranger: ja huff, det hadde jo vært dumt å få litt sleng på nakken. da kan man heller bli slengt i rattet med selve skallen ved en kollisjon. Er vel et par G ute å går da...

kjeltring: ja nå var du morsom, kjempebra bidrag til tråden, virkelig!

Nytern: Beklager, jeg diskuterer ikke bil med folk som allerede har driti seg ut her på forumet i bil-diskusjoner. Mr MR2_Nyter!

Trooor ikke du skal prate for høyt om det å drite seg ut, ser deg for meg der oppe i det høye nord cruisende rundt med motorsykkelhjelm :pray Blir fett å knekke nakken for å verne trynet..:ass: Har du på deg sikkerhetsbelte behøver du ikke være redd for å smelle trynet i rattet, du bør være MYE mer redd for bekken og skader på indre organer.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med rattet var jo bare et eksempel, og det skjønte du veldig godt. Poenget er jo bare at jeg fatter ikke at folk faktisk kan komme med argumenter MOT bruk av hjelm. Det er da soleklart at det er flere positive sider ved bruk av hjelm kontra negative.

Hvorfor bruker dem hjelm i motorsport da? "å nei, dem kan jo få nakkesleng"

Lenke til kommentar
Del på andre sider